آلمان، روسیه را به حملات سایبری متهم کرد

آلمان، روسیه را به حملات سایبری متهم کرد
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 03:18

رئیس سرویس امنیت داخلی آلمان، روسیه را به جمع آوری مقادیر زیادی از داده های سیاسی در نتیجه حملات سایبری به این کشور متهم کرد.

العالم-اروپا

به گزارش رویترز، رئیس آژانس امنیت داخلی آلمان مدعی شد که استفاده از این اطلاعات در انتخابات آینده آلمان که در ماه سپتامبر میلادی برگزار خواهد شد بستگی به خواست کرملین دارد. مسکو انجام هرگونه حمله سایبری به نهادهای سیاسی آلمان را رد کرده است.

'هانس-گِئورگ ماسان' رئیس آژانس امنیت داخلی آلمان افزود: مقادیری زیادی اطلاعات در حملات ماه می 2015 که علیه بوندستاگ (مجلس قانون گذاری) و مجلس عوام آلمان انجام گرفته،به بیرون درز کرده است. این اتفاق توسط گروه هکر APT28 انجام شده است.

'ماسان' در جمع خبرنگاران در پوتسدام آلمان هشدار خود را در خصوص افزایش حملات سایبری روسیه که به گفته وی برای بی ثبات کردن جامعه آلمان انجام می شود، تکرار کرد.
برخی از کارشناسان فضای مجازی و سایبری بر ارتباط بین گروه APT28 و سازمان اطلاعات نظامی روسیه صحه گذاشته اند.

'ماسان' افزود: بعد از حملات سایبری به بوندستاگ در سال 2015 ، حملات دیگری به رئیس حزب اتحاد دموکرات مسیحی و دیگر نهادهای حزبی وابسته انجام گرفته است، اما هنوز درز اطلاعات در نتیجه این حملات مشخص نشده است.

'ماسان' مدعی شد که رفتار مشابه مسکو در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر حملات سایبری برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات این کشور نیز مشهود بود. وی به خبرنگاران گفت که آلمان به شدت در تلاش برای تقویت دفاع سایبری خود می باشد.

وی در پایان اظهار داشت که مقامات رسمی آلمان همچنین نگران درز اطلاعات واقعی در طی حملات سایبری هستند که می تواند به بی اعتباری سیاستمداران منجر شده و یا بر انتخابات تاثیرگذار باشد.

 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها