درخواست اتحادیه عرب از سازمان ملل برای اسرای فلسطینی

درخواست اتحادیه عرب از سازمان ملل برای اسرای فلسطینی
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 04:57

با گذشت 17 روز از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، سرانجام دبیر کل اتحادیه عرب از سازمان ملل خواست برای توقف خشونت رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی اقدامی عملی انجام دهد.

العالم-فلسطین اشغالی

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب روز پنجشنبه از سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ جهانی خواست تا برای توقف اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی اقدامی عملی و فوری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وی گفت: اقدامات و رفتار رژیم صهیونیستی در قبال اسرای فلسطینی حاکی از خوی اشغالگری است.

از سوی دیگر سفیر فلسطین در اتحادیه عرب نیز با اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی خواستار اعزام هیات حقیقت یاب برای بررسی وضعیت اسرای فلسطینی اعتصاب کننده در زندان رژیم صهیونیستی شد.

این در حالی است که پیشتر کمیته اطلاع رسانی اعتصاب آزادی وکرامت اعلام کرد: اداره زندان عسقلان همه اسرای اعتصاب کننده فلسطینی را صبح امروز برای مجازات به مکان نامعلومی انتقال داد.

بیش از 1500 اسیر فلسطینی از 17 آوریل گذشته ( 28 فروردین) در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب غذا زده اند این در حالی است که تلاش های رژیم صهیونیستی در زمینه گفت وگو میان اداره زندان های این رژیم واسرا در ممانعت از اعتصاب راه به جایی نبرد واسرای فلسطینی صفحه جدیدی از تاریخ مبارزات خود را از طریق انتفاضه کنونی در داخل سلول های رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

رعایت نکردن حقوق اسیران در دیدار با خانواده های خود، زندانهای انفرادی، اتخاذ سیاست سرکوب علیه زندانیان، بازداشت ظالمانه اداری و جلوگیری از پیوستن به دانشگاه ها برای ادامه تحصیل از دیگر دلایل اعتصاب کنندگان اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها