رئیس تشکیلات خودگردان، حماس را تهدید کرد

رئیس تشکیلات خودگردان، حماس را تهدید کرد
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 09:59

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت مادامی که جنبش حماس بر طبل اختلاف و دودستگی می کوبد، حاضر به ادامه همکاری با آن نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

بر اساس گزارش روسیا الیوم، محمود عباس تصریح کرد: "تا وقتی که حماس به اختلاف و دودستگی وجهه قانونی می دهد، حاضر به ادامه همکاری با آن نیستیم. من تصمیم دارم در تمام همکاری های خود با حماس در نوار غزه تجدید نظر کنم".

وی در ادامه تهدید کرد که چنانچه حماس به عدم همکاری و ترک مصالحه ادامه دهد، تدابیر بی سابقه و احتمالا دردناکی خواهد اندیشید.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که در مقابل سفرای عرب در واشنگتن سخن می گفت، جزئیات گفتگو بین خود و ترامپ و موضوع اسرا و مصالحه را برای آنها تشریح کرد.
محمود عباس با اشاره به این موضوع که 52 درصد از بودجه نوار غزه را حکومت فلسطین تأمین می کند تأکید کرد که باید تدابیر جدی و مؤثری اندیشید.
وی خاطرنشان کرد که از زمان سیطره حماس در سال 2007 بر نوار غزه، پیوسته خواستار مداخله اتحادیه عرب شده است و این اتحادیه نیز مصر را مأمور میانجی گری بین دولت فلسطین و حماس کرده است اما کار به دلیل ارتباط جنبش حماس با اخوان المسلمین پیوسته پیچیده تر شده است.
محمود عباس تصریح کرد که قطر سعی کرد نقش میانجی را ایفا کند و ما هم معتقد بودیم که این کشور در ایفای این نقش موفق خواهد بود و می تواند یک میانجی سالم و قابل اعتماد باشد. 
وی افزود: "ما اخیرا طرحی را به دولت قطر ارائه کرده ایم اما حماس تا کنونی پاسخی نداده است". وی با تذکر این مطلب تأکید کرد که بدتر از آن این است که حماس با وجود تشکیل دولت وفاق ملی با توافق با این جنیش در سال 2014، در غزه دولت تشکیل داد.
وی در نهایت خواستار اجرای فوری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در فلسطین شد.
208

پربیننده ترین خبرها