انتشار ویدیوی جدیدی از سرکرده بوکو حرام

انتشار ویدیوی جدیدی از سرکرده بوکو حرام
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 12:32

سرکرده گروه تروریستی بوکو حرام با ظهور در یک نوار ویدیویی، خبر مجروح شدن خود را در بمبارانی در شمال شرق نیجریه تکذیب کرد.

 العالم - آفریقا
به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی نیجریه اعلام کرده بودند که "ابوبکر شکائو" در تاریخ 28 آوریل در حمله موشکی جنگنده های نیجریه ای به مقر عناصر این گروه تروریستی در روستای "بالا" واقع در مرز جنگل زامبزی – که یکی از پناهگاه های عناصر افراطی است – مجروح شده است.
در این ویدیوی 14 دقیقه ای که روز پنج شنبه در اینترنت منتشر شد شکائو اعلام کرد که هیچ اطلاعی از این حادثه ندارد. وی تأکید کرد که مجروح نشده و هیچ یک از معاونانش هم آسیبی ندیده اند.
شکائو در حالی که لباس استتار پوشیده و یک مسلسل را حمل می کرد اعلام کرد که زنده است و گفت: "من زنده ام و هیچ یک از افرادم کشته نشده اند. من حتی هیچ اطلاعی از حادثه ای که شما مدعی آن هستید، ندارم".
وی در این ویدیو به زبان عربی و هوسا گفت: "چیزی که مایه تعجب است این است که شما ادعا می کنید من در حال معالجه جراحت های ناشی از این حادثه هستم".
گفتنی است ژنرال "سانی عثمان"، سخنگوی ارتش نیجریه اعلام کرده بود اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهند تعدادی از سرکرده های اصلی بوکو حرام کشته یا مجروح شده اند. وی اشاره دقیقی به سرنوشت شکائو نکرده بود.
یک منبع نزدیک به شورشیان روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفته بود که شکائو در حمله موشکی مجروح شده است. وی در لحظه آخر از خطر مرگ نجات یافت.
این منبع آگاه این ویدیو را ترفند تبلیغاتی دانست و تأکید کرد که شکائو ظهرهنگام مجروح شده و به منطقه "کولوواتا" نزدیک مرزهای کامرون منتقل شده است.
وی افزود: "شکائو در این ویدیو با ویدیوهای قبلی خودش فرق دارد. او در این ویدیو دیگر توان و انرژی سابق را ندارد".
مقامات نیجریه پیش از این سه بار اعلام کرده بودند که شکائو را کشته اند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها