وزیر اطلاعات:

وزارت اطلاعات بر فعالیت فضای مجازی اشراف کامل دارد

وزارت اطلاعات بر فعالیت فضای مجازی اشراف کامل دارد
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 13:48

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات با رصد کامل کانالهای شبکه های اجتماعی صیانت و امنیت فعالان سیاسی را فراهم و از هر گونه انحراف جلوگیری کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در پیش خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک ایام شعبانیه، ولادت امام عصر (عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) و همچنین تسلیت به مناسبت شهادت مرزبانان کشورمان در سیستان و بلوچستان و کارگران معدن گلستان گفت:‌در سنگر  سربازان  گمنام امام زمان (عج) بهترین و متدینترین فرزندان شما در وزارت اطلاعات جهت برقراری امنیت پایدار تلاش می‌کنند که مورد اعتراف همه در دا خل و خارج از کشور است. 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در لحظات تحویل سال عیدی خوبی به سربازان گمنام دادند و فرمودند در سال ۹۵  امنیت پایدار را تجربه کردیم، خاطر نشان کرد: افتخار سربازان گمنام امام زمان (عج) به مدال سربازی امام زمان (عج) است که امام (ره) به سینه آن‌ها آویخت و به مجاهدت خاموش است که مقام معظم رهبری آن‌ها را مفتخر به آن کردند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان در سال ۹۵ با ضربه به حدود ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات در مناسبت‌ها و اماکن پرجمعیت را داشتند اجازه اقدامات ضد امنیتی را به آن‌ها ندادند خاطر نشان کرد: در سال ۹۳ و ۹۴ نیز به حدود ۴۵ تیم تروریستی ضربه زدند که نتیجه آن امنیت بی بدیل پایدار در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات تجهیزات سلاح و مهمات زیادی از تیم های تروریستی کشف و ضبط کرده است خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات ۱۰۸ بمب مغناطیسی و ۱۵ جلیقه انتحاری را از تروریست ها ضبط کرده است.

علوی به فعالیت های وزارت اطلاعات در حوزه  مبارزه و پیشگیری از فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: ۳۸۰ مورد فرار مالیاتی را شناسایی کرده است و بازمین خواری مبارزه کرده و حدود ۲۰۰ پرونده تشکیل داده و ۲۲ هزار میلیارد تومان از اموال بیت المال را مسترد کرده است. همچنین حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی ملی را از تعدی متعرضان باز گردانده و ۶۲۰ پرونده مفاسد اقتصادی تشکیل داده و به دستگاه قضایی ارجاع کرده است .

وی به اقدامات وزارت اطلاعات در جهت جلوگیری از سرقت مبالغ بسیار بالا توسط سارقان اموال در بانک ها  اشاره کرد و  توضیح داد:  نمونه آن بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان است که فسادی با واگذاری وام‌های بی حساب از سالهای ۸۵ تا ۹۲ داشته است و وزارت اطلاعات متوجه این فساد شده و آن را متوقف کرد و تا کنون هزار میلیارد تومان را به صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه مسترد کرده و تا استرداد کامل این اموال کار خود را ادامه خواهد داد.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات با همکاری دستگاه های  مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشکیل ۱۹۰ پرونده به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در طول سالهای ۹۳ و ۹۵ برنامه قاچاق کالا را مهار کرده است و افزود: قاچاق ۲۵ هزار میلیارد دلاری در سال ۹۵ به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

علوی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات حرکت سرویس های اطلاعاتی را رصد  و موردهای جاسوسی را شناسایی کرده است و در این زمینه مورد تقدیر و تشکر مقام معظم رهبری قرار گرفته است ، افزود: وزارت اطلاعات در عرصه اطلاعات خارجی با همکاری دستگاه دیپلماسی و ارائه اطلاعات و هشدارهای به موقع در فراهم کردن بستر برای روابط سالم بین‌المللی تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات با مصوبه شورای عالی امنیت ملی به مذاکره با طرف آمریکایی در تبادل زندانیان پرداخته و در نتیجه آن یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار پول به کشور باز گردانده شده ، تعداد زندانی آزاد،‌یک بانک و تعدادی موسسه از تحریم خارج شدند.

وی به فعالیت های وزارت اطلاعات در حوزه مبارزه با جنگ سایبری اشاره کرد و گفت:  وزارت اطلاعات در حوزه صیانت از امنیت فضای مجازی به جای پاک کردن صورت مسئله و بستن فضای مجازی، امکان بهره وری سالم مردم و مقابله با سوء‌استفاده های دشمن را فراهم کرده است و امروز وزارت اطلاعات بر فضای مجازی اشراف کامل دارد و با رصد کامل کانالهای شبکه های اجتماعی صیانت و امنیت فعالان سیاسی را مدنظر قرار داده و از هر گونه انحراف جلوگیری کرده است.

وی همچنین به فعالیت های وزارت اطلاعات در عرصه سیاست داخلی اشاره کرد و افزود:‌اهتمام وزارت اطلاعات در جهت حفظ انسجام ملی ، وحدت قوای سه گانه و هماهنگی جامعه اطلاعاتی بوده است و با همراهی ارتش ،‌سپاه ،‌ناجا، بسیج، قوه قضاییه ، وزارت کشور،شورای امنیت و ستاد کل نیروهای مسلح برنامه ها وفعالیت های خود را به انجام رسانده است.

علوی با بیان اینکه هدف وزارت اطلاعات برقراری آرامش در همه عرصه ها از جمله دانشگاه، حوزه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و هنری و ... بوده است، خاطر نشان کرد: امنیت بی بدیل حاکم بر کشور اسلامی نتیجه طبیعی ایمان و عمل صالح مردم و حکومت ارزشی جمهوری اسلامی ایران است. چون وقتی ایمان و عمل صالح در جامعه حاکم باشد امنیت درون زا در جامعه می جوشد و دستگاه های امنیتی منحصرا باید تحرک دشمنان را رصد،  مهار و مدیریت کنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اساس کار سربازان گمنام امام زمان (عج) مبتنی بر شرع ، اخلاق و قانون است تصریح کرد: رعایت حلال و حرام شرع ما را به دستاوردهای ارزشمندتری خواهد رساند ، بنابراین وزارت اطلاعات اساس حلال و حرام خدا را حفظ کرده است و با حفظ کرامت و احترام به شخصیت مردم کار خود را دنبال می‌کند.

علوی با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات فعالیت اخلاق مدارانه را مبنای کار خود قرار داده است، اظهار کرد: قانون جمهوری اسلامی ایران که امام آن را به عنوان احکام حکومتی شرعی تلقی کرده اند مورد توجه سربازان گمنام امام زمان (عج) است و پایبندی به این موازین توفیقات بسیاری برای سربازان گمنام رقم زده است که نتیجه آن امنیت پایدار برای کشور و رضایت مردم بوده است.

علوی با اشاره به نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران درزمینه محبوبیت دستگاه های کشور گفت:‌در سال ۹۳ وزارت اطلاعات در رتبه هفتم،‌اسفند ۹۴ در رتبه چهارم و مهر ۹۵ به رتبه سوم محبوبیت از نظر مردم دست یافته است.

علوی با بیان اینکه امیدواریم امنیتی همراه با شادی و سرور در کشور حاکم باشد ، اظهار کرد: هدف ما امنیت برای فعالان اقتصادی و نه، امنیت بر فعالان اقتصادی است چرا که اقتصاد با امنیت شکوفا می‌شود. همچنین امنیت برای دانشگاه و نه ، امنیت بر دانشگاه را مدنظر داریم تا دانشگاهیان احساس امنیت کرد ه و استاد و دانشجو در چارچوب ارزش های انسانی و الهی به راحتی نظرات خود را بیان کنند ولی فضای امنیتی بر دانشگاه حکم فرما نباشد.

وی ادامه داد: امنیت برای حوزه فعالین سیاسی ، فرهنگی و هنری مدنظر وزارت اطلاعات است و دستاوردهای عظیمی در این حوزه داشته ایم گفت:‌به لطف خداوند بسیاری از زمینه های ناامنی و آشوب های اجتماعی با رویکرد وزارت کشور مرتفع شده است و در سه سال گذشته در شانزده آذرماه در اغلب دانشگاه ها برنامه داشتیم اما هیچ جا شاهد آشوب های اجتماعی نبودیم. چون خود دانشگاهیان را در برقراری آرامش شریک کردیم و امنیتی که به وسیله مردم ایجاد شود، پایدار خواهد بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در یکی ازنقاط کشور هر ساله در ۲۶ فروردین ناآرامی داشتیم اما به لطف پروردگار در ۴ سال گذشته شاهد آرامش درآن استان بودیم توضیح داد: با ارتباط با بزرگان و اقوام و قبایل و عشایر آن منطقه آن‌ها را در برقراری امنیت شریک کردیم و وقتی مردم در امنیت شریک باشند امنیت کم هزینه و پایدار ایجاد می‌شود.

علوی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که امروز با اطلاعات ۸۰ میلیونی بتوانیم از امنیت و آرامش کشور صیانت کنیم.

 

منبع : ایسنا

پربیننده ترین خبرها