شایعه عمدی بودن حادثه معدن گلستان تکذیب شد

شایعه عمدی بودن حادثه معدن گلستان تکذیب شد
جمعه 15 ارديبهشت 1396 - 15:49

معاون استاندار گلستان عمدی و ساختگی بودن حادثه معدن زغال سنگ را قویا تکذیب کرد.

العالم ـ ایران
معاون استاندار گلستان عمدی و ساختگی بودن حادثه معدن زغال سنگ را قویا تکذیب کرد و گفت: به هیچ وجه عنوان نه آقای صادقلو و نه من این موضوع را مطرح نکرده‌ایم فقط این سوال مطرح شد که آیا قضیه باتری به باتری کردن لوکوموتیو صحت دارد که ما گفتیم شنیده‌ایم، اما هیچ چیز نه بررسی شده و نه صحت‌سنجی. تحت هیچ شرایطی نه کسی را مقصر دانستیم و نه الان می‌توانیم اظهارنظر کنیم.

رضا مروتی (معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان) در واکنش به اظهارات نادر قاضی پور که به نقل از استاندار گلستان عمدی و ساختگی بودن حادثه معدن گلستان را بیان کرده است، گفت: از ابتدای حادثه تا این لحظه بنده در کنار آقای صادقلو استاندار گلستان و نمایندگان مجلس بودم؛ به هیچ وجه عنوان نه آقای صادقلو و نه من این موضوع را مطرح نکرده‌ایم فقط این سوال مطرح شد که آیا قضیه باتری به باتری کردن لوکوموتیو صحت دارد که ما گفتیم شنیده‌ایم، اما هیچ چیز نه بررسی شده و نه صحت‌سنجی. تحت هیچ شرایطی نه کسی را مقصر دانستیم و نه الان می‌توانیم اظهارنظر کنیم.

وی ادامه داد: گاز متان در تونل بسیار زیاد بوده و هر جرقه‌ای می‌تواند باعث انفجار شود؛ این انفجار می‌تواند ناشی از باتری یا ناشی از کلنگ زدن و یا حتی برخورد دو سنگ باشد. در معادن زغال سنگ به هیج عنوان نمی‌شود، در وحله اول نمی‌توان علت حادثه‌ای را مشخص کرد.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه ۳۵ نفر در داخل معدن بودند، گفت: تاکنون پیکر ۲۱ نفر را از  معدن خارج کرده‌ایم و مابقی در قسمت انتهایی  کارگاه هستند که در این قسمت سه مرحله آوار داریم و دسترسی به آنجا بسیار سخت است. تونل‌های معادن زغال سنگ بسیار باریک و آدم‌روست و برای بیرون آوردن، باید عملیات فنی دقیق و به صورت دستی انجام شود.

ایلنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها