افشاگری اردوغان .. چه کسی مخالفان را به آستانه بازگرداند؟

افشاگری اردوغان .. چه کسی مخالفان را به آستانه بازگرداند؟
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 00:36

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد هاکان فیدان رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه، هیئت مخالفان مسلح سوریه را وادار به بازگشت به میز مذاکرات آستانه کرد. این هیأت در اعتراض به آنچه ادامه بمباران هوایی در سوریه نامیده بود، از سالن مذاکرات خارج شده بود.

العالم - سوریه
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، اردوغان در گفتگو با رسانه ها گفت: بعد از آنکه مخالفان در اعتراض به ادامه بمباران در داخل سوریه همزمان با برگزاری اولین روز از مذاکرات "آستانه-4" سالن اجتماعات را ترک کردند هاکان فیدان فورا در این زمینه دخالت کرد و با برگزاری نشست هایی مخالفان سوری را آرام کرد و آنها به مذاکرات بازگشتند.
یادآور می شود خروج هیأت مخالفان از مذاکرات سرانجام به عدم حضور در گفتگو با هیأت های روسیه و ایران محدود شد و هیأت مذاکره کننده مذکور به انجام مذاکره با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و هیأت آمریکایی پرداخت.
یادآور می شود هیأت مخالفان سوریه با حضور در نشست پایانی مذاکرات شرکت کنندگان در دومین روز از مذاکرات آستانه 4 موافقت کرد. اما در هنگام مراسم امضای یادداشت درباره مناطق کاهش تنش در سوریه، هیأت مخالفان مسلح در اعتراض به نقش ایران در روند مذکور به عنوان یکی از کشورهای ضامن آتش بس، سالن مذاکرات را ترک کردند.
216
 

پربیننده ترین خبرها