ولایتی: نشست آستانه مثبت ترین نشست سیاسی بود

ولایتی: نشست آستانه مثبت ترین نشست سیاسی بود
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 12:38

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشست آستانه را جزو مثبت ترین نشست های سیاسی درباره بحران سوریه دانست و گفت: هدف سه کشور پایان تروریسم و جلوگیری از تجزیه این کشور است.

العالم ـ ایران

علی اکبر ولایتی روز شنبه در حاشیه دیدار با «مارکوس ادر» معاون وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران، این مطلب را درباره بیانیه پایانی نشست آستانه و تعیین مناطق چهارگانه امن در سوریه مطرح کرد.
وی افزود: این روند مذاکرات سیاسی که در آستانه انجام می شود، جزو مثبت ترین نشست های سیاسی است که در رابطه با سوریه انجام می شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما همه این پیشنهادات که با حسن نیت هم انجام می شود، مقدماتی است. باید هر پیشنهادی مورد قبول دولت و ملت سوریه قرار بگیرد، آن زمان پیشنهاد مورد قبول واقع می شود.
ولایتی اظهار کرد: هدف این سه کشور کمک به دولت و ملت سوریه برای جلوگیری از تجزیه و پایان دادن حضور تروریسم در خاک این کشور به منظور اعاده حاکمیت کامل دولت سوریه به کل آن سرزمین است.
وی تاکید کرد: در این مسیر هم ایران و روسیه به دفاع از دولت و مردم سوریه، تمامیت ارضی و استقلال آنها کمک می کند و برای همین است که در مذاکرات سیاسی مثبت شرکت می کنند.

مخالفت ایران و آلمان با تجزیه کشورهای منطقه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک همچنین به دیدار خود با معاون وزیر خارجه آلمان اشاره کرد و گفت: دیدار مثبت و سازنده ای داشتیم، این سومین دیدار ما بود و همواره نتایج مثبتی داشتیم.
ولایتی با اشاره به اشترکات میان ایران و آلمان، تصریح کرد: توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو جانبه مد نظر هر دو طرف است. در مورد مسایل منطقه ای و بین المللی همواره تعاملات خوبی داشته و داریم و معتقدیم کشورهای منطقه باید مشکلاتشان حل و تمامیت ارضی آنها حفظ شود.
وی اضافه کرد: آلمان ها هم همچون ما مخالف تجزیه کشورهای منطقه هستند و معتقدیم که حل مسایل، راه کار نظامی ندارد بلکه باید از راهکار سیاسی حمایت کرد. همچنان همکاری های ما با آلمان در زمینه های مختلف از جمله اجرایی کردن برجام است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: همکاری های بین‌المللی میان دو کشور در سازمان ملل درباره برجام همچنان ادامه خواهد داشت و ما آلمان را شریک مطمئن اروپایی برای ایران می دانیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها