مخالفت آلمان و اتریش با همه پرسی اردوغان برای اعدام

مخالفت آلمان و اتریش با همه پرسی اردوغان برای اعدام
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 13:25

آلمان و اتریش برگزاری همه پرسی اجرای مجدد مجازات اعدام در کشورشان از طرف ترکیه را مغایر با ارزش‌ها و قانون اساسی خود دانسته و اعلام کردند که اجازه برگزاری چنین همه پرسی را نمی‌دهند.

العالم ـ ترکیه
به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل"، "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان روز جمعه در برلین تاکید کرد که دولت آلمان با برگزاری همه پرسی درباره اجرای مجدد مجازات اعدام از طرف ترکیه در بین ترک های مقیم کشورش جلوگیری خواهد کرد.

پیش از آن نیز وزیر امور خارجه و صدر اعظم آلمان برگزاری چنین همه پرسی در آلمان را رد کرده بودند.

حزب چپ آلمان نیز با این مسئله مخالفت کرده است.

"مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات هم تاکید کرده است که ما نمی توانیم در آلمان درباره یک ابزاری رای گیری کنیم که ارزش ها و قانون اساسی ما را نقض می کند. وزیر امور خارجه آمان نیز اخیرا اظهارات مشابهی را ایراد کرده است.

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرده است که دولت آلمان ابزار قانونی خود را به کار خواهد گرفت تا از برگزاری چنین همه پرسی جلوگیری به عمل آورد.

بعد از برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ترکیه که به پیروزی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، منجر شد وی برگزاری همه پرسی درباره اجرای مجدد مجازات اعدام را مطرح کرد.

"سباستین کورس"، وزیر امور خارجه آلمان نیز روز گذشته اعلام کرد که هرگز اجازه برگزاری همه پرسی برای اجرای مجدد مجازات اعدام از طرف ترکیه در کشورش را نمی دهد. صدر اعظم اتریش و وزیر کشور نیز از این اظهار نظر وزیر امور خارجه حمایت کرده اند.

صدر اعظم اتریش برگزاری چنین همه پرسی در کشورش  را بر خلاف همه اعتقادادات و ارزش های این کشور دانست.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها