پیشروی ارتش سوریه در شرق حمص ادامه دارد

پیشروی ارتش سوریه در شرق حمص ادامه دارد
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 20:11

خبرنگار العالم در سوریه از ادامه پیشروی ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن در رشته کوه های الشومریه در شرق حمص خبر داد.

العالم سوریه

خبرنگار العالم در سوریه گزارش کرد که ارتش و همپیمانان آن همچنان به پیشروی در رشته کوه های الشومریه در شرق حمص ادامه داده و ارتفاعات "الرجم العالی" در شمال رشته کوه های الشومریه را به تصرف کامل خود درآورده اند؛ این درحالی است که نیروی هوایی سوریه نیز مواضع تروریست های داعش را در روستای الهبرا در این منطقه هدف قرار داد که در نتیجه آن انبار مهمات تروریست ها در این منطقه منهدم شد.

براساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن موفق شدند منطقه قلمون غربی را به منطقه زبدانی در ریف غربی دمشق متصل کنند.

نیروهای ارتش سوریه مستقر در جرود الطفیل و شهرک های "سبنا" و "الدره" نیز توانستند با نیروهای سوری مستقر در مناطق عامود بلودان، الزبدانی و سرغایا، از نزدیک ملاقات کنند؛ در واقع پس از پاکسازی ارتفاعاتی که این دو منطقه را به هم وصل میکند و پس از خروج تروریست‌ها، این منطقه کاملا امن شد.

خبرها حاکی است که تروریست ها از سبنا و الدره خارج شدند و به این ترتیب مرزهای سوریه و لبنان امن شد؛ این امنیت در امتداد یک خط  از سمت جاده بین امللی دمشق-زبدانی در شمال تا سرغایا و درة الطفیل است و به ارتفاعات "فلیطه" میرسد.

مسافت این خط 113 کیلومتر است و مساحت منطقه ای که تروریست ها در برهه اخیر از آن خارج شدند، به بیش از 500 کیلومتر مربع میرسد.

213

پربیننده ترین خبرها