واکنش جهاد اسلامی به سند جدید حماس

واکنش جهاد اسلامی به سند جدید حماس
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 22:31

معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که این جنبش تشکیل کشور فلسطین در چارچوب مرزهای سال ۱۹۶۷ را نمی پذیرد.

العالم - فلسطین

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: با موضع حماس در خصوص پایبندی به اصول، عدم اعتراف به رژیم صهیونیستی و مقاومت در برابر این رژیم موافقیم اما تشکیل کشور فلسطین در چارچوب مرزهای سال ۱۹۶۷ را نمی پذیریم.

"زیاد نخاله" معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری "فلسطین الیوم" گفت: ما تشکیل دولت فلسطین در مرزهای 1967 را قبول نداریم و این راه حل را نمی‌پذیریم.

وی با انتقاد شدید از آنچه در سند سیاسی حماس درباره توافق ملی بر سر پذیرش دولت فلسطین در مرزهای 1967 مطرح شده است، گفت: آیا کسانی مانند جهاد اسلامی و دیگران که تشکیل دولت در مرزهای 1967 را قبول ندارند، ملی‌گرا نیستند؟
نخاله با بیان این که این سند به احساسات همرزمان ضربه می‌زند، تأکید کرد: حماس و جهاد اسلامی باید در مقاومت و آزادسازی فلسطین شریک باشند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی درباره سفر محمود عباس به آمریکا و دیدار او با دونالد ترامپ گفت: هدف از این دیدار بازگشت به مذاکرات مطابق نظر "اسرائیل" است.

وی گفت: مبادا استقبال پرشور از محمود عباس در کاخ سفید رشوه‌ای برای قبول راه حل فاجعه‌بار آمریکا برای مسأله فلسطین باشد.

وی از دل بستن به رئیس‌جمهور آمریکا و توانایی او برای ارائه راه حل عادلانه مسئله فلسطین انتقاد کرد و از محمود عباس خواست که از اقدامات خود علیه نوار غزه، صرف نظر کند.

نخاله با بیان این که به انتفاضه قدس خیانت شده است، خواستار پیروزی اعتصاب اسرا و توقف هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

جنبش حماس در سند جدید خود برپایی دولت مستقل و کامل دارای حاکمیت ارضی فلسطین را بر اساس مرزهای 1967 (به‌جای 1948) مد نظر قرار داده است و حق بازگشت پناهجویان و آوارگان فلسطینی را به‌عنوان توافق ملی مشترک قلمداد کرده است.

213

پربیننده ترین خبرها