واکنش مسکو به ادعایی درباره هواپیمای لاوروف

واکنش مسکو به ادعایی درباره هواپیمای لاوروف
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 05:16

وزارت خارجه روسیه ورود هواپیمای سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور به آسمان استونی را اقدامی از پیش هماهنگ شده عنوان کرد.

العالماروپا

"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که درباره عبور هواپیمای سرگئی لاوروف به آسمان استونی، از قبل توافق شده بود.

به نوشته روسیه الیوم، زاخارووا در یک گفت وگوی مطبوعاتی گفت: "لاوروف سوم ماه مه عازم سفر به فنلاند شد و تدابیر لازم برای این سفر در زمان مناسب اتخاد شد و هواپیمای لاوروف هم کاملا عادی پرواز کرد؛ این درحالی است که تیم پرواز این هواپیما نیز هیچ هشداری دریافت نکرد و وزارت خارجه روسیه نیز هیچ سندی درخصوص نفوذ این هواپیما به آسمان استونی دریافت نکرده است".

وزارت دفاع استونی پیشتر اعلام کرد هواپیمای ایل- 96 روسیه سوم ماه مه  وارد آسمان استونی شده و این درحالی است که مقامات تالین نخستین بار در روز 5 ماه می درباره این مساله سخن گفتند.

وزارت دفاع استونی معتقد است که هواپیمای لاوروف با روشن کردن سیستم های ارسال سیگنال اقدام به پرواز کرده، اما برنامه پرواز خود را ارائه نداده و هنگام نفوذ به آسمان استونی با تیم مراقبت پرواز هواپیمایی استونی تماس برقرار نکرده است.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها