خوراکی‌های غیر لبنیِ سرشار از کلسیم

خوراکی‌های غیر لبنیِ سرشار از کلسیم
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 08:34

اگر شیر و لبنیات مصرف نمی‌کنید، لزوما به داشتن استخوان‌های شکننده محکوم نیستید. این خوراکی‌های غیر لبنی سرشار از کلسیم را مصرف کنید و خیالتان راحت باشد که کلسیم کافی به بدنتان می‌رسد.

العالم - گوناگون

در ادامه این خوراکی‌ها عنوان می‌شوند.

بادام

بادام که به عنوان یکی از مفیدترین و سالم‌ترین اجزای آجیل به شمار می‌رود، حاوی حدود ۱۲ درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه‌تان و سرشار از ویتامین E و پتاسیم است. اگرچه بادام چاق‌کننده است، ولی تا وقتی در مصرف آن تعادل را رعایت کنید، چربی خوب موجود در آن به کاهش سطح کلسترول بد خونتان کمک می‌کند.
 

بامیه

بامیه حاوی فیبر نامحلول است که به جنگ یبوست می‌رود؛ هم‌چنین، حاوی ویتامین B۶ و اسید فولیک نیز هست. اگر تاکنون فقط بامیه‌ پخته خورده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم بامیه‌ کبابی، سرخ‌شده، یا برشته‌شده را نیز امتحان کنید تا نظرتان راجع به مزه‌ این سبزی پرخاصیت تغییر کند.

پرتقال

میزان کلسیم موجود: ۷۴ میلی‌گرم در یک عدد پرتقال بزرگ و ۲۷

فواید دیگر این خوراکی غیر لبنی سرشار از کلسیم: همه‌ می‌دانیم پرتقال سرشار از ویتامین تقویت‌کننده‌ دستگاه ایمنی یعنی ویتامین C است؛ ولی علاوه بر آن، پرتقال میوه‌ای کم کالری و مملو از آنتی‌اکسیدان است.

انجیر

وقتی انجیر خشک را در دهانتان می‌گذارید، در لذت خوردن این میوه فوق‌العاده شیرین و چسبناک غرق می‌شوید؛ منیزیم در بیش از ۳۰۰ واکنش بیومکانیک بدن حضور دارد؛ برخی از این واکنش‌ها عبارت هستند از حفظ عملکرد مناسب ماهیچه‌ها، ثابت نگه داشتن ریتم ضربان قلب، و استحکام استخوان‌ها.

دانه‌ سبز سویا

هزاران سال است چینی‌ها و ژاپنی‌ها از دانه‌ سبز سویا در برنامه‌ غذاییشان استفاده می‌کنند، و این همه علاقه به آن تعجبی هم ندارد؛ دانه‌ سبز سویا بمبی از مواد مغذی است! سویای سبز - که همان سویای نارسی است که هنوز در غلافش قرار دارد، مانند باقالی یا لوبیا سبز - جزومعدود خوراکی‌های غیر حیوانی است که به عنوان یک پروتئین کامل به شمار می‌رود، به این معنی که تمام ۹ اسید آمینه‌ ضروری را در خود جای داده است. هم‌چنین در هر وعده‌ مصرف دانه‌ سبز سویا می‌توانید از ۸ گرم فیبر بهره‌مند شوید.

کلم بروکلی

این نوع از سبزیجات تقریبا دو برابر یک پرتقال در خود ویتامین C دارند. هم‌چنین پژوهش‌ها نشان می‌دهند رعایت رژیم‌های غذایی سرشار از سبزیجاتی نظیر بروکلی با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌های خاص نظیر سرطان روده‌ بزرگ و سرطان مثانه در ارتباط است.

ساردین

این ماهی‌های کوچک به سالادها و پاستاهای‌تان طعم اومامی بی‌نظیری می‌بخشند. و البته آنها غیر از کلسیم فواید دیگری نیز برای بدن به همراه دارند. ساردین منبع بسیار خوبی برای ویتامین B۱۲ محسوب می‌شود که ویتامین مهمی برای سلامت مغز و دستگاه عصبی به شمار می‌رود.

لوبیای سفید

این دانه‌های کوچولوی تپلی سرشار از فیبر، پروتئین، و آهن، و هم‌چنین یکی از بهترین منابع غذایی برای پتاسیم هستند. به علاوه، لوبیا حاوی نشاسته‌ مقاوم است که به عنوان یک کربوهیدرات سالم برای افزایش سوخت و ساز بدن شناخته می‌شود.

کلم بروکلی راب

این نوع کلم بیش از نیمی از ارزش روزانه ویتامین C، ویتامین ضروری برای دستگاه ایمنی‌تان را تامین می‌کند؛ و همچنین، حدود ۳ گرم پروتئین را برای‌تان فراهم می‌آورد که می‌تواند تا مدتی سیر نگهتان دارد؛ به علاوه، منبع خوبی برای ویتامین A نیز به شمار می‌رود.

 

روزنامه آرمان امروز

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها