تمهیدات لازم برای رأی گیری از ایرانیان در کوبا

تمهیدات لازم برای رأی گیری از ایرانیان در کوبا
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 08:35

سفارت کشورمان در کوبا اعلام کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در هاوانا برگزار خواهد شد.

العالم- ایران

سفارت کشورمان روز شنبه اعلام کرد هیات اجرایی و ناظران برگزاری انتخابات نیز با مشارکت و همکاری ایرانیان مقیم انتخاب و تشکیل شده تا وظیفه خطیر برگزاری انتخاباتی آرام و قانونمند را تسهیل کند.


به گفته سفارت، شعبه اخذ رای ایرانیان مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در هاوانا تمهید شده و هموطنان عزیز مقیم کوبا می توانند از ساعت 8 صبح تاپایان وقت قانونی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه در حوزه اخذ رای در محل سفارت حاضر و آراء خود را به صندوق بیندازند.
 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هاوانا، همچنین باتوجه به توریستی بودن کوبا و حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم کشورهای همجوار، که امکان رای گیری در آن کشورها به دلایل مختلف فراهم نیست روز برگزاری انتخابات در کوبا هستند، نیز دعوت به عمل می آورد که با حضور در محل سفارت، در این حماسه ملی شرکت کنند.


نمایندگی کشورمان افزود :همانگونه که امام راحل (ره) فرموده اند، 'میزان رای ملت است' و انتخابات در ایران دارای تاثیرات ملی، منطقه ای و بین المللی شگرفی است. از همین روی چگونگی برگزاری و میزان مشارکت ایرانیان عزیز در هر انتخاباتی، تعیین کننده و دارای نتایج عمیق خواهد بود.


انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه 29 اردیبهشت ماه در سراسر ایران برگزار می شود.


ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در اداره کل ایرانیان وزارت امور خارجه نیز به منظور اطلاع رسانی و آشنایی هموطنان مقیم خارج از کشور با قوانین مرتبط با انتخابات پست الکترونیکی p.election1396@mfa.gov.ir را آماده کرده است تا پاسخگویی سئوالات هموطنان خارج از کشور در خصوص انتخابات باشد.


همه ایرانیان مقیم با در دست داشتن کارت ملی و در غیر این صورت با گذرنامه معتبر ایرانی برای انداختن رای خود به صندوق ها در شعب رای گیری حضور یابند.


دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و داشتن 18 سال تمام تا 29 اردیبهشت امسال از شرایط شرکت کنندگان در انتخابات برای رای دادن اعلام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها