متوسل شدن امارات به سلفی‌ها در یمن

متوسل شدن امارات به سلفی‌ها در یمن
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 12:05

گردان های موسوم به "ابو العباس" تحت فرماندهی عادل عبده فارع (ابوالعباس) از سران سلفی های یمن به طور رسمی فرماندهی عملیات جبهه الکدحه را از شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن تحویل گرفتند.

العالم - يمن
مرکز رسانه ای وابسته به نیروهای لشکر 17 مزدوران عبدربه منصور هادی روز شنبه اعلام کرد این لشکر براساس توافقی مواضعش در جبهه الکدحه را به گردان های ابوالعباس تحویل داده است و گردان های مذکور، در مقابل مواضع جبهه مقبنه را به نیروهای هادی تحویل داده اند. این دو جبهه در جنوب غرب تعز واقع شده اند.
گردان های ابوالعباس تشکیلات مسلحی در تعز به سرکردگی یک سلفی به همین نام است. عادل عبده فارع ملقب به (ابو العباس) یکی از طلاب مرکز دینی سلفی ها در شهر دماج است که در سال 2014 و پس از دو بار جنگ در منطقه آنجا را ترک کردند.
یک منبع نزدیک به گردان های ابوالعباس با اشاره به حضور فرماندهان اماراتی در شهر عدن گفت: فرماندهی ائتلاف متجاوز عربستان به یمن در دو روز اخیر، کمک های نظامی برای گردان های مذکور ارسال کرده است.
این منبع که خواست نامش فاش نشود به پایگاه عربی 21 گفت: کمک های ارسالی شامل خودرو، سلاح و تسلیحات متوسط و سبک و مهمات است.
این اولین باری است که ابوالعباس که از وی به عنوان بارزترین همپیمان امارات یاد می شود از این کشور کمک دریافت می کند.
علاوه بر این، گردان ابوالعباس تنها گروه مسلحی در شهر تعز است که زره پوش های پیشرفته در اختیار دارد. ابوالعباس اخیرا زره پوش های مذکور را از امارات دریافت کرده است.
از سوی دیگر، برخی بر این باورند تحویل گرفتن جبهه الکدحه که در نزدیکی شهر استراتژیک المخا واقع شده است بنا به درخواست امارات انجام گرفته است.
216
 

پربیننده ترین خبرها