آغاز رزمایش «شیر آماده» در اردن با مشارکت آمریکا

آغاز رزمایش «شیر آماده» در اردن با مشارکت آمریکا
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 12:01

رزمایش «شیر آماده» با مشارکت ۷۴۰۰ نظامی از ۲۱ کشور و مشارکت ۲ بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا که برای نخستین بار در این رزمایش شرکت‌ می‌کنند، آغاز شد.

العالم-اردن

 رزمایش «شیر آبی» از روز یکشنبه (دیروز) در اردن آغاز شد و تا 18 می (28 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت و این رزمایش شامل اجرای عملیات‌هایی در رابطه با مبارزه با تروریسم، تقویت امنیت مرزها و عملیات جستجو و نجات است.

این هفتمین دور رزمایش «شیر آماده» است.

طبق گزارش شبکه المنار، سرتیپ «خالد الشرعه» مدیر آموزش مشترک و سخنگوی این رزمایش در یک کنفرانس خبری آغاز رزمایش «شیر آماده 2017» در اردن را اعلام کرد.

وی افزود که در این شرایط منطقه و جهان و در پرتو افزایش خطر تروریسم، اتحاد تلاش‌ها، هماهنگی مشترک و تبادل تجربه برای مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال و انواع آن ضروری است.

به گفته سرتیپ الشرعه، یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژیک این رزمایش توسعه توان ایجاد ائتلافی است که قادر به پاسخگوئی سریع برای مقابله با تهدیدات و تقویت حاکمیت کشورها از طریق عملیات تأمین امنیت مرزهاست.

وی همچنین اظهار داشت که مهم‌ترین اهداف عملیاتی این رزمایش، اجرای عملیات‌های هجومی و دفاعی و مبارزه با تروریسم و جنگ در مناطق هدف و پاسخ به حملات شیمیایی است.

ژنرال «میگور بل هیکمن» معاون فرمانده کل ارتش آمریکا در خاورمیانه نیز در این باره تأکید کرد که رزمایش شیر آماده یک تمرین مهم بین آمریکا، اردن و شرکای نظامی بین‌المللی است.

وی افزود که این تمرینات شامل عملیات تأمین امنیت مرزها، فرماندهی و کنترل مشترک و مقاومت در برابر عملیات دزدی‌ دریایی است.

وی افزود که برای نخستین بار دو جنگنده بمب‌افکن نوع «بی بی 1» وابسته به نیروی هوایی آمریکا در این رزمایش مشارکت دارد.

ارتش اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این رزمایش 7400 نظامی از آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، هلند، یونان، لهستان، استرالیا، پاکستان، عربستان، مصر، عراق، لبنان، قطر، امارات، بحرین، کویت، کنیا و نمایندگانی از ناتو مشارکت دارند.

رزمایش شیر آماده از 7 سال پیش به صورت سالانه در اردن برگزار می‌شود و سال گذشته نیز این رزمایش با مشارکت حدود 6 هزار نظامی از آمریکا و اردن برگزار شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها