بررسی فرمان مهاجرتی ترامپ در دادگاه استیناف آمریکا

بررسی فرمان مهاجرتی ترامپ در دادگاه استیناف آمریکا
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 14:12

دادگاه فدرال آمریکا در ایالت ویرجینیا امروز (دوشنبه) پرونده‌ای را بررسی می‌کند که تلاش‌های جنجالی دولت ترامپ برای اعمال ممنوعیت مسافرتی علیه شش کشور مسلمان را ‌مسکوت گذاشته است.

العالم-آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ممنوعیت مسافرتی اصلاح‌شده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز با آزمون مهمی روبرو می‌شود. یک دادگاه استیناف آمریکایی قرار است درباره حکم قاضی مریلند که اجرای دستور مهاجرتی دوم ترامپ را متوقف کرد، اظهار نظر کند.

ترامپ با اصلاح دستور مهاجرتی و حذف نام عراق، تلاش داشت تا ممنوعیتی علیه مسافران کشورهای ایران، لیبی، سومالی،‌ سوریه و یمن به مدت ۹۰ روز اعمال کند.

از آنجایی که این پرونده به لحاظ عمومی حائز اهمیت است و به تصمیم‌گیری به موقع نیاز دارد،‌ دادگاه استیناف حوزه چهارم به آن رسیدگی می‌کند.

دادگاهی که قرار است فرمان مهاجرتی ترامپ را بررسی کند، اندکی نسبت به دادگاه‌های دیگر متفاوت خواهد بود.

در شرایط عادی سه قاضی در جلسه اول دادگاه حضور داشته و در نهایت تصمیم خود را اعلام می‌کنند و پس از آن دادگاه کامل ( دادگاهی با حضور قضات بیشتر) برگزار می‌شود اما در این پرونده دیگر جلسه‌ دادگاه با حضور سه قاضی برگزار نشده و دادگاه کامل برگزار خواهد شد.

در همین راستا، کارل توبیاس، استاد حقوق دانشگاه ایچموند در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره روند قضائی بررسی برنامه مهاجرتی ترامپ گفت: من فکر می‌کنم این مساله به چگونگی بررسی این پرونده از سوی قضات بستگی دارد که این پرونده را به عنوان یک پرونده امنیت ملی یا یک پرونده مهاجرتی و یا یک پرونده مربوط به آزادی مذهبی بررسی کنند.

دادگاه امروز راس ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ برگزار می‌شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها