"صرواح" یمن شهر فاجعه‌زده اعلام شد

دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 19:45

شهر صرواح در استان مأرب یمن در پی تجاوزهای مکرر رژیم سعودی، منطقه فاجعه‌زده اعلام شد.

العالم - یمن

مقامات محلی شهر صرواح در استان مأرب، این شهر را به دلیل تجاوزهای مکرر جنگنده های سعودی به این شهر و تخریب زیرساختها و منازل و بازارها و پلها و مراکز بهداشتی آن، منطقه فاجعه زده اعلام کرد.

"مرعی العامری"، شهردار صرواح به خبرگزاری دولتی "سبأ" گفت: هواپیماهای متجاوز سعودی از زمان آغاز جنگ، بیش از 18 بار به این شهر حمله کرده اند؛ در این حمله ها 305 شهروند به شهادت رسیده یا مجروح شدند که تعدادی از آنها زن و کودک بوده اند.

وی تصریح کرد که در حمله جنگنده های سعودی، بیش از 320 منزل، 20 مزرعه و 50 مغازه در بازار صرواح و 4 پمپ بنزین متعلق به مردم صرواح ویران شده و به این ترتیب روند زندگی متوقف شده و مردم به شدت دستخوش رنج و عذاب شده اند.

العامری گفت در حمله جنگنده های دشمن همچنین 10 پل اصلی که مناطق صرواح را به هم و صرواح را به شهرهای دیگر متصل می کرد و 5 دبیرستان و دو مرکز فنی و حرفه ای و 6 مسجد ویران شده اند.
وی تصریح کرد که شبکه برق شهر نیز به دلیل حمله های مداوم به خطوط و دکلهای برق، به کلی از کار افتاده است.

وی افزود در بخش بهداشتی و پزشکی نیز، بیمارستان مرکزی شهر و سه درمانگاه نابود شده و هیچ یک از مراکز بهداشتی این شهر قادر به ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی نیستند.

وی خاطرنشان کرد که جنگنده های دشمن 15 پروژه آبرسانی و چاه را در این شهر منهدم کرده اند.

در حمله جنگنده های متجاوز سعودی حدود 3 هزار و 400 خانواده نیز آواره شدند. برخی از این خانواده ها به مناطق و اردوگاه های امن داخل شهر پناه برده اند اما اغلب آنها به شهرها و استان های همسایه گریخته اند.

شهردار صرواح از طرف های مرتبط و سازمان های انسانی و امدادرسان خواست فورا به کمک اهالی این شهر بشتابند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها