فراخوان ابو بکر بغدادی در رقه و دیر الزور

فراخوان ابو بکر بغدادی در رقه و دیر الزور
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 05:56

مساجد رقه و دیر الزور در سوریه از جمعه گذشته تمام ظرفیت خود را بر فراخوان ابو بکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش برای مقابله با ارتش سوریه و "نیروهای سوریه دموکرات" و ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش، متمرکز کرده اند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری المیادین، این در حالی است که تشکیلات موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش، مانع خروج ده ها خانواده از رقه شده است.

تشکیلات "دیده بان حقوق بشر سوریه" به نقل از منابع محلی اعلام کرد تمام خطیبان مساجد رقه و دیر الزور در سوریه از جمعه گذشته، همه توان خود را صرف تحلیل و تفسیر فراخوان اخیر ابو بکر البغدادی کرده اند.

سرکرده گروه تروریستی داعش در این پیام "تمام مسلمانان در قلمرو خلافت اسلامی" را به آماده باش در برابر حمله کردها "ی ملحد" و "ائتلاف صلیبی" و "عوامل صلیبی ها" فراخوانده است.

روزنامه سعودی المصدر، به نقل از برخی منابع "موثق" نوشت: شهر رقه، پایگاه اصلی "داعش" شاهد آماده باش عناصر این گروه است.

به گفته منابع "المصدر"، این عناصر تروریستی، با تصرف 20 قایق متعلق به شهروندان، قصد دارند از آنها برای نقل و انتقال در سواحل شمالی و جنوبی رودخانه فرات استفاده کنند. همچنین قاچاقچیان نیز از این قایق ها برای خروج شهروندانی که قصد فرار از شهر را دارند استفاده می کنند.

این منابع به روزنامه المصدر گفتند که داعش مانع خروج ده ها خانواده از رقه به سمت منطقه "حزیمه" شده است. این منطقه در تصرف "نیروهای سوریه دموکرات" است.

گفتنی است "داعش" به تحکیم مواضع خود را در منطقه "الفرقه 17" در شمال رقه پرداخته است؛ همزمان با این تحرکات خطیبان مساجد در مناطق تحت اشغال داعش نیز به طور پیوسته مردم را تحریک می کنند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها