طرح افزایش نظامیان در افغانستان، روی میز ترامپ

طرح افزایش نظامیان در افغانستان، روی میز ترامپ
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 13:54

شبکه سی ان ان گزارش کرد که جدیدترین پیشنهادات و طرح‌ها در زمینه افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان هفته جاری برای بررسی در اختیار «دونالد ترامپ» قرار می‌گیرد.

العالم-آمریکا 

 طرح‌های نهایی برای افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان احتمالاً در هفته جاری برای بررسی در اختیار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری امریکا قرار می‌گیرد.

شبکه «سی ان ان» گزارش کرد، مقامات آمریکایی می‌گویند که طیف افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان بین 3 تا 5 هزار نیرو است و البته این افزایش نیرو می‌تواند حدود یکهزار و 500 نفر نیز باشد.

این گزارش مدعی شده است که این افزایش نیرو به مأموریت آموزش نیروهای افغان و همچنین مبارزه با طالبان سرعت می‌بخشد.

یکی از منابع آگاه اعلام کرد که «هربرت ریموند مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا طرفدار طرح افزایش نیرو هستند که در پنتاگون بحث‌هایی در این زمینه در حال انجام است و آنها همچنین طرفدار سرمایه‌گذاری مالی آمریکا در افغانستان هستند.

بنا به گفته این منبع، «استیو بانون» استراتژیست ارشد ترامپ قصد دارد واکنش منفی به این پیشنهاد افزایش نیروی نظامی آمریکا در افغانستان نشان دهد.

بنا به گفته دو مقام آمریکایی، دیگر گزینه‌های استراتژی که به ترامپ ارائه می‌شود شامل طرحی برای رویارویی با طالبان می‌شود که در آن میان مواردی همچون افزایش حملات علیه طالبان می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که ترامپ چه زمانی قرار است تصمیم نهایی و رسمی را در این زمینه اتخاذ کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها