سردبير روزنامه " السياسه العراقيه " :

مردم عراق هزینه اشغال کشورشان را پرداخته اند

مردم عراق هزینه اشغال کشورشان را پرداخته اند
شنبه 11 تير 1390 - 12:50

سردبير روزنامه السياسه العراقيه گفت : هزينه جنگ افروزي هاي آمريکا را ملت هاي تحت اشغال مي پردازند.

عادل المانع سردبير روزنامه " السياسه العراقيه " روز شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم در بغداد گفت : آمریکا برای تامین هزاران میلیارد دلار هزینه های جنگ به غارت کشورهاي تحت اشغالش اقدام کرده است.

وی با ذکر اینکه بخش بزرگي از ضربات وارده به آمريکا درعراق نتيجه مقاومت مردم این کشور است، افزود : شمار قربانيان جنگ هاي آمريکا پس از سال 2001  نشان دهنده اصرار واشنگتن برای ادامه حضور در جنگ با وجود تمامی اين زيان هاست.

وی خاطرنشان کرد : آمريکا خود را براي پرداخت هزينه هاي بيشتري نيز آماده کرده است ؛ چون اهداف پشت پرده اين جنگ ها فراتر از حجم قربانيان و زيان هاي مالی آن است.

وي با اشاره به هزينه چهار هزار ميليارد دلاري جنگهاي آمريکا در دهه گذشته، گفت: اين هزينه ها از سوي ملت هاي تحت اشغال پرداخت مي شود نه از بودجه آمريکا.

المانع با تاکید براینکه  آمريکا  هزینه جنگ هايش را در قالب غارت  يا تسلط بر ثروت هاي کشورهای اشغال شده دريافت مي کند ، از دخالت های گسترده کاخ سفید در امور داخلی عراق  خبرداد.

وی در ادامه به اظهارات اخير نوري مالکي نخست وزير عراق اشاره کرد که در آن گفته بود : سرنوشت ميلياردها دلار از ثروت عراق در دوره پل برمر حاکم اشغالگران آمريکايي که کشور را به فساد کشيد، نامشخص است.

سردبير روزنامه " السياسه العراقيه " در پایان درباره امکان پيگرد حقوقی مقامات آمريکایی به دلیل جناياتشان در عراق، افغانستان، پاکستان و ساير کشورها گفت:عراق و ساير کشورهاي تحت اشغال آمريکا به طور کامل از هر نظر زير نفوذ و سلطه واشنگتن قرار دارند و اين امر باعث جلوگيري از رسيدن صداي مردم اين کشورها براي بازپس گيري حقوقشان مي شود.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها