یک کارشناس نظامی لیبیایی :

طرح اتحادیه آفریقا برای تجزیه لیبی

طرح اتحادیه آفریقا برای تجزیه لیبی
شنبه 11 تير 1390 - 13:29

يک کارشناس امور نظامي ليبي گفت : هدف از طرح استقرار نظاميان حافظ صلح اتحاديه آفريقا در ليبي تجزيه اين کشور است.

عادل عبدالکافي روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم ضمن تاکید بر لزوم کناره گیری قذافی از قدرت و محاکمه وی گفت : آيا هدف از استقرار نيروهاي حافظ صلح دفاع از قذافي است يا دفاع از دشمنان قذافی؟ روشن است که چنين طرحي براي تجزيه ليبي پيشنهاد شده است و پذيرفته نخواهد شد.

وی افزود : معمر قذافي ريشه بحران ليبي است. سران آفريقا تلاش می کنند وي را از ورطه اي که گرفتارش شده ، نجات دهند و آخرين طرح پيشنهادي اقامت قذافي در شهر سرت يا کشور چاد است. چنين طرحي راه حل بحران نيست زيرا مردم مطالباتي دارند که مهمترين اش محاکمه قذافي است.

این کارشناس نظامی لیبیایی ضمن اشاره به بی نتیجه بودن برگزاري مذاکرات محرمانه ای که در تونس ميان هيأت هاي ناتو، رژيم قذافي و شوراي ملي انتقالي برگزار شد، گفت : يک ناو هواپيمابر و دو ناوشکن از ناوگان پنجم آمريکا چند روز پيش وارد آب های درياي مديترانه شده اند، اما قذافي همچنان خواهان قتل عام مردم برای حفظ قدرت است.

عبدالکافي با انتقاد از مخالفت سران آفريقا با تحويل قذافي به دادگاه کيفري بين المللي گفت: قذافي با سران آفريقا همدست است، علاوه بر اینکه سران آفريقا همانند قذافي ديکتاتور هستند.

فعال ليبيايي با تاکید بر اینکه تنها راه حل بحران لیبی گزینه نظامی است، افزود: راه حل هاي بسیاری از زمان آغاز قيام مردمي عليه معمر قذافي پيشنهاد شده است، اما قذافي همه گزینه ها از جمله راه حل هاي پیشنهادی روسيه، ترکيه و اتحاديه آفريقا را رد کرده و خواهان حفظ قدرت حتي به قيمت ريختن خون هاي بيشتر است. کناره گيري قذافي از قدرت و محاکمه وي خواسته اي غيرقابل چشم پوشی است .

عبدالکافي با اشاره به اینکه قذافي اميد دارد در ميان اعضاي ناتو اختلاف ايجاد شود و او بتواند به اهداف خيالي خود دست يابد، تهديد وی درباره گسترش جنگ به کشورهاي حاشيه درياي مديترانه و کشورهاي اروپايي را بي ارزش و تبليغاتي عنوان کرد.



پربیننده ترین خبرها