دیدار ولیعهد سعودی با دو مقام ارشد آمریکایی

دیدار ولیعهد سعودی با دو مقام ارشد آمریکایی
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 22:58

منابع خبری از دیدار و گفتگوی ولیعهد عربستان سعودی با وزیر امنیت داخلی آمریکا و یکی از مشاوران امنیتی کاخ سفید پیش از سفر آتی رئیس جمهور این کشور به عربستان خبر دادند.

العالم - عربستان سعودی

پایگاه اینترنتی روزنامه العرب چاپ لندن نوشت: شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی در دیدار جان کلی وزیر امنیت داخلی آمریکا و توماس بوسرت مشاور کاخ سفید در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم در شهر جده در غرب عربستان گفتگو کرد؛ گفتگوهایی که برخی منابع در کشورهای حوزه خلیج فارس آن را مقدمه ای برای سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی دانستند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد، در این دیدار در باره شماری از مسائل مورد مناقشه گفت وگو شد که بارزترین آن همکاری امنیتی برای تحقق ثبات در منطقه و جهان بود.

خبرگزاری عربستان افزود، در این دیدار همچنین تحولات اوضاع در منطقه خاورمیانه و مواضع آمریکا و عربستان سعودی درباره این تحولات مطرح شد.

این گفتگوها پیش از حدود دو هفته از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی یعنی 23 ماه مه صورت گرفته است.

ترامپ اخیرا اعلام کرده بود، نخستین سفر خارجی وی از زمان روی کار آمدن، عربستان سعودی خواهد بود؛ ناظران معتقدند که این سفر نشانه جدی بودن تلاش رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد یک پیمان با کشورهای خلیج فارس و دیگر کشورهای منطقه با هدف رویارویی با خطرات تروریسم و مداخلات ایران در کشورهای اطراف خود است.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها