رئيس مرکز حقوق بشر بحرين :

سناریوی آل خلیفه در برگزاری گفتگوها

سناریوی آل خلیفه در برگزاری گفتگوها
شنبه 11 تير 1390 - 15:18

رئيس مرکز حقوق بشر بحرين گفت : سناريوي رژيم آل خليفه از برگزاري مذاکرات توجيه افکار عمومي دانست.

نبيل رجب روز شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم ضمن تاکید بر اینکه خواسته هاي ملت بحرين جز با پايداري در صحنه محقق نخواهد شد، اظهار داشت : آل خلیفه با این مذاکرات می خواهد به جهانیان نشان دهد که شهروندان، شيعيان و اهل سنت با یکدیگر اختلاف دارند و دولت در صدد است با حکمیت در این گفتگوها، به راه حل هاي برون رفت از بحران دست یابد.

رجب تأکيد کرد : بيشتر مردم و معترضان مخالف شرکت در گفتگوها هستند.به ويژه اينکه بيش از نيمي از شخصيت هاي مخالف دولت در زندان به سر مي برند.

وی افزود  : در صورتي که اين گفتگوها حقيقي بود می بایست سران جمعیت الوفاق در گفتگوها مشارکت مي کردند ؛ اما رژیم آل خلیفه حتی براي مشارکت در مذاکرات آنها را از زندان آزاد نکرده است.

رجب با اشاره به اينکه در اين گفتگوها مسائل حقوقي اصلي مطرح نمي شود، اظهار داشت: نسبت مشارکت جمعيت الوفاق که حدود 60 درصد آراي مردم بحرين  در انتخابات را کسب کرده، کمتر از دو درصد است و اين امر با جايگاه اين جمعيت در پارلمان تناسبي ندارد.

وي در ادامه افزود: فقط 37 درصد دعوت شدگان به اين مذاکرات از گروههاي سياسي بحرينی اعم از طرفدار يا مخالف دولت هستند و از اين ميزان سهم مخالفان کمتر از 15 درصد است.

رجب افزود: علاوه بر اين نظام در مذاکرات مورد نظر تغييرات نامشخصی را اعمال کرده است.شرکت کنندگان به هيچ وجه نمايندگان ملت بحرين نيستند. بيشتر آنها شخصيت هاي ساخته و پرداخته رژیم آل خلیفه و بي ارتباط با انقلابیون هستند.

رجب با نفي تحقق خواسته هاي مردم در این مذاکرات تأکيد کرد: اعتراضات مسالمت آمیز مردمي باید تا زمان خروج نيروهاي سرکوبگر، محاکمه عاملان جنايات عليه مردم بحرين و تخريب اماکن عبادي آنها ادامه يابد.

رئيس مرکز حقوق بشر بحرين افزود: ما به مردم بحرين اميدواريم و بر اين باوريم که در صورت پايداري ملت خواسته هاي آنها تحقق خواهد يافت. امروزه مردم توانسته اند صدايشان را به گوش جهانيان برسانند.

رجب همچنين تأکيد کرد: با وجود اينکه ما با روند اين مذاکرات موافق نيستيم و بر اين باوريم که نظام در اين زمينه جديت ندارد، معتقديم نبايد در وضعيت کنوني به موضوع  درستی یا نادرستی شرکت در مذاکرات پرداخت.

وي درباره مشارکت جمعيت الوفاق در اين مذاکرات گفت: الوفاق داراي هواداران فراواني است و استقلال دارد. به همين دليل بايد به انتخاب آنها احترام گذاشت؛ به ويژه اينکه اين گروه در حال تجربه کردن اقداماتي است که نظام از آن به نام گفتگو ياد مي کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها