وزیراطلاعات خبر بازداشت معدن کاران را تکذیب کرد

وزیراطلاعات خبر بازداشت معدن کاران را تکذیب کرد
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 14:38

وزیر اطلاعات امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که خبر بازداشت مرتبط با معدن کاران آزادشهر صحت ندارد.

العالم- ایران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: هیچ فردی از خانواده‌ و کارگران معدن آزاد شهر گلستان دستگیر نشده است.

وی افزود: دستگیرى افراد مربوط به معدنچیان دروغ بزرگى است که از سوى برخى با اهداف سیاسى بیان می‌شود.

درهمین حال رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره تازه‌ترین جزئیات حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر استان گلستان و عملیات آواربرداری از محل حادثه اظهار کرد: طبق تحقیقات و آمار به‌دست آمده از خانواده‌های معدن‌‌کاران حدود 43 نفر در این حادثه مفقود شدند که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادگر پیکر این افراد در مراحل مختلف از معدن یورت آزادشهر کشف و تحویل پزشکی قانونی شد.

اسماعیل نجار ادامه داد: پیکر آخرین معدن‌کار حادثه دیده نیز (سه‌شنبه 19 اردیبهشت) با تلاش کارشناسان و امدادگران از زیر آوار بیرون کشیده شد و برای شناسایی به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد:‌در حال حاضر نیز کارهای آواربرداری تا حدود زیادی انجام شده اما تجسس‌ها برای یافتنن احتمالی معدن‌کاران دیگر ادامه دارد و عملیات همچنان پایان نیافته است.

به گفته نجار، این احتمال که پیکر دیگری از معدن‌کاران کشف شود بسیار ضعیف به‌نظر می‌رسد چرا که در جریان کشف 43 پیکر معدن‌کار حادثه دیده، تمام خانواده‌های آنان اعلام مفقودی کرده بودند و آمار مستندی وجود داشت.

وی افزود: این تجسس‌های کارشناسان بیشتر برای یافتن اطمینان از نبود پیکر معدن‌کاران دیگر در زیر آوار است و امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: تحقیقات در مورد علت وقوع حادثه و جزییات آن از سوی کارشناسان، مراجع ذیصلاح و قضایی در حال انجام است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها