افزایش صندوق‌های اخذ رای در خارج از کشور

افزایش صندوق‌های اخذ رای در خارج از کشور
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 15:23

تعداد صندوق‌های اخذ رای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور به 286 صندوق افزایش پیدا کرد.

العالم- ایران

 طبق اعلام وزارت خارجه، انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در 103 کشور و 133 نمایندگی ایران در خارج از کشور شامل سفارت‌خانه‌ها، کنسولگری‌ها و مراکز دیگر برگزار می‌شود.

در همین چارچوب برای برگزاری انتخابات 286 صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر  امور خارجه، دو هفته پیش در یک نشست خبری در وزارت خارجه اعلام کرده بود در 103 کشور و در 132 نمایندگی ایران در خارج از کشور شامل سفارت‌خانه‌های ایران و سرکنسولگری‌ها انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و در مجموع با توجه به پیش‌بینی‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده 279 شعبه اخذ رای در خارج از کشور خواهیم داشت.

اما طبق جدیدترین آمار اعلام شده از سوی این وزارت‌خانه، انتخابات ریاست جمهوری در 133 نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود  و 286 صندوق رای برای برگزاری این انتخابات پیش‌بینی شده است.

زمان برگزاری انتخابات در خارج از کشور به مانند ایران متناسب با ساعت محلی کشورهایی که انتخابات در آن برگزار می‌شود از ساعت 8 صبح الی 18 بعد از ظهر خواهد بود.

شهروندان ایرانی خارج از کشور اگر سوالی در مورد انتخابات و مسائل مربوط به آن دارند می‌توانند به سامانه کنسولی وزارت خارجه مراجعه کرده و از طریق ایمیل سوالات مدنظر خود را مطرح کنند.

ایرانیان خارج از کشور می‌توانند با گذرنامه معتبر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها