لاوروف با تیلرسون دیدار کرد

لاوروف با تیلرسون دیدار کرد
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 19:27

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در واشنگتن میزبان سرگئی لاوروف همتای روس خود بود.

العالم - آمریکا

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در واشنگتن میزبان سرگئی لاوروف همتای روس خود بود. این دیدار پیش از دیدار استثنایی لاوروف با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا در کنار لاوروف، از ادامه  گفتگو و تبادل نظر  بین آمریکا و روسیه ابراز خرسندی کرد. آمریکا و روسیه به ویژه به علت پرونده های مربوط به مناقشات سوریه و اوکراین، روابط چندان مناسبی ندارند.

این دیدار در فضای سیاسی جنجالی در واشنگتن و یک روز پس از برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی صورت گرفت.

دستگاههای اف بی آی درباره احتمال همدستی بین اطرافیان ترامپ و روسیه در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 تحقیق می کنند.

لاوروف قرار است پس از این دیدار،  در ساعت 14و 30 دقیقه به وقت گرینویچ با دونالد ترامپ گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، لاوروف که اغلب در برابر خبرنگاران با کنایه سخن می گوید در پاسخ به اینکه آیا این موضوع بر گفتگوهای آنها تأثیر می گذارد گفت:  او اخراج شده است ؟ شوخی می کنید، شوخی می کنید.

این وزیر روس که از اوت 2013 به واشنگتن قدم نگذاشته بود، برای جلب حمایت واشنگتن از طرح مسکو در خصوص کاهش خشونت ها در سوریه، به واشنگتن آمده است.

این نخستین دیدار دونالد ترامپ با یک مقام بلندپایه روس خواهد بود و امکان فراهم کردن مقدمات دیدار بین دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین همتای روس وی را بوجود می آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها