رئیسی در اسلامشهر:

کنار رفتن سایه جنگ به دلیل حضور مردم است

کنار رفتن سایه جنگ به دلیل حضور مردم است
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 20:22

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که همه معتقدند در این کشور نابودی دشمنان و کنار رفتن سایه جنگ، به دلیل حضور مردم است.

العالم-ایران

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی با حضور در مصلی اسلامشهر در جمع هوادارانش در این شهرستان با بیان اینکه به برکت حضور مردم، صبر مادران و ایثار ایثارگران دارای عزت و اقتدار هستیم، گفت: همه معتقدند در این کشور نابودی دشمنان و کنار رفتن سایه جنگ به دلیل حضور مردم است، آنچه دشمن ما را از این کشور ناامید کرده حضور با غیرت مردم است و ما این مولفه بزرگ قدرت را هم برای درون و هم برون کشور، مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی افزود: اگر کسی مردم و قدرت آنان را باور داشته باشد، کلید حل مشکلات در دست جوانان این مردم است و قفل مشکلات به دست بیگانگان گشوده نخواهد شد بلکه قفل این کلید در دست جوانان ما است.

رییسی اظهار کرد: ما هرجا به جوانان کار را سپردیم، موفق بودیم، اگر در حوزه هوافضا و نانوتکنولوژی و علم و فناوری موفقیت داریم و اگر هشت سال در جنگ پیروزمندانه عمل کردیم به دلیل سپردن کار به دست جوانان تحصیل کرده و با مدیریت جهادی مان بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مگر ما نیروی انسانی متراکم و جوانان تاثیرگذار در درون خود نداریم اما آیا این جوان تحصیلکرده باید دغدغه شغل داشته باشد؟ یا با پدرش مواجه شود که او هم شغلش را از دست داده؟

رییسی افزود: آیا آقا و خانمی که با همه مشکلات، فرش زیر پای خود را فروخته به امید آنکه مسکن مهر را تحویل بگیرد، امروز بعد از چهار سال شاهد پیشرفت چهار درصدی این پروژه باشد؟

وی گفت: در دوران جنگ امکانات کم بود و مردم می گفتند همه مشکل دارند و همه ندار هستند پس ما حتی خانه هایمان را هم در اختیار جنگ زدگان قرار می دهیم چرا که مردم ما با غیرت و فهیم هستند اما با تبعیض کنار نمی آیند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر مردم تضمین خرید محصولات کشاورزی‌شان را از سوی دولت ببیند تا یک دلال بیشترین سود را از محصول کار کشاورز، نبرد و یک مدیریت قوی در این میان وجود داشته باشد، آن وقت کشاورز کار خودش را ادامه می‌دهد و گر نه این می شود که با گذشت چند سال می آید و در حاشیه شهرها سکنی می کند.

وی افزود: ما معتقدیم برنامه‌نویسی در حوزه آی تی و مجازی منجر به ایجاد چهارصد هزار شغل می شود که یکی از راه های کسب درآمد بسیاری از کشورهای جهان است. با ریتم و سرعتی که آقایان دارند شغل ایجاد می کنند، اگر به جمعیت بیکاران و افراد جویای کار اضافه نشود، ده سال طول می کشد که مشکل بیکاری حل  شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت نسبت به خانواده فقیر که هیچ چیز در سفره‌اش ندارد، مسئولیت دارد یا نه؟ اگر دارد باید فاصله طبقاتی را کم کند، امروز مدام فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر می شوند، این فضا اصلا زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی گفت: آقایان می‌گویند چطور می توان مشکل قاچاق را حل کرد و تولید را افزایش داد، یک راهش این است که ما مدیران کارخانجات تولیدی را جمع می‌کنیم و به آنان می‌گوییم از شما تولید کالای با کیفیت و استاندارد و از مای دولت هم جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور آن هم با کمک اصناف، آن وقت مشکل با کمک مردم حل می‌شود.

رییسی ادامه داد: ما مرزهای قومی و قبیله‌ای و جناح بندی‌های سیاسی و خط کشی‌های مرسوم را به رسمیت نمی‌شناسیم. به نظر ما همه هشتاد میلیون نفر کشور، شهروند درجه یک هستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: امروز ملت ما بعد از سی و هشت سال همچنان دارد به فلسطین و لبنان کمک می‌کنند و همین مردمی که امروز برای دفاع از حرم به جبهه ها می‌روند آیا باید در کشورشان با این مشکلات مواجه شوند؟

 

ایسنا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها