چانه‌زنی ترکیه و روسیه درباره قیمت اس-400

چانه‌زنی ترکیه و روسیه درباره قیمت اس-400
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 22:57

وزیر دفاع ترکیه فاش کرد آنکارا و مسکو به مذاکرات خود درباره فروش سامانه موشک های اس 400 ساخت روسیه به ترکیه ادامه می دهند و در حال حاضر جوانب فنی و بهای معامله را مورد بحث قرار داده اند.

 العالم - ترکیه

فکری ایشیق وزیر دفاع ترکیه در گفت و گو با شبکه ان تی وی ترکیه گفت رؤسای جمهور ترکیه و روسیه موضوع اس 400 را در دیداری که روز سوم این ماه در سوچی داشتند بررسی کردند و در حال حاضر این مذاکرات درباره جزئیات فنی و قیمت ها ادامه دارد. در صورت نهایی شدن قیمت، رئیس جمهور و نخست وزیر تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد طرح خرید سامانه های اس 400 برای ترکیه با توجه به نیازی که به توسعه سامانه های دفاع هوایی دارد فوری است هرچند آنکارا هم زمان برای ایجاد سامانه دفاع هوایی مخصوص خود که حتی الامکان متکی بر طراحی های داخلی باشد تلاش می کند.

ایشیق با اشاره به موضع پیمان ناتو نسبت به مذاکرات ترکیه با سایر کشورها درباره سامانه های دفاع هوایی گفت موضع ناتو در قبال آنکارا کاملا روشن نیست زیرا ناتو از ارائه فناوری های پیشرفته به ترکیه خوداری می کند و در قیمت ها تخفیفی قائل نمی شود و هم زمان از آنکارا به دلیل جستجوی راه های جایگزین و مذاکره با سایر کشورها انتقاد می کند.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها