علت برکناری رئیس اف.بی.آی از زبان ترامپ

علت برکناری رئیس اف.بی.آی از زبان ترامپ
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 00:26

رئیس‌جمهور آمریکا گفت، دلیل برکناری رئیس اف‌بی‌آی این بوده که او کارش را به درستی انجام نمی‌داده است.

العالم-آمریکا

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اولین واکنش به برکناری «جیمز کومی» از ریاست اداره فدرال تحقیقات آمریکا، گفت او به درستی کارش را انجام نمی‌داده است.

بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ پس از دیدار با «هنری کیسینجر» وزیر خارجه سال‌های دور آمریکا در کاخ سفید، در پاسخ به خبرنگاران در مورد دلیل اخراج کومی، گفت: «کارش را درست انجام نمی‌داد. به همین سادگی. کارش خوب نبود.»

او در مورد اینکه آیا برکناری کومی دیدار امروزش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه را تحت الشعاع قرار نداده، گفت: «به هیچ‌وجه.»

ترامپ بامداد امروز در اقدامی غیرمنتظره کومی را از سمت خود برکنار کرد. کومی چندی قبل در اظهاراتی که خشم رئیس‌جمهور آمریکا را به همراه داشت، تائید کرد که تحقیقاتی در مورد ارتباط نزدیکان ترامپ با روسیه در جریان است.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند کومی یک روز پس از آن برکنار شده که از دولت برای پیشبرد تحقیقات در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درخواست بودجه کرده است.

رئیس اف‌بی‌آی در حالی برکنار شده که او به دلیل به جریان انداختن تحقیقات در مورد ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها، تنها چند روز پیش از انتخابات، به جانبداری از ترامپ و اثرگذاری بر انتخابات متهم شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها