گفتگوی مخالفان و موافقان رژیم بحرین

گفتگوی مخالفان و موافقان رژیم بحرین
شنبه 11 تير 1390 - 15:45

در ميان مخالفت هاي گسترده با ساختار مشارکت کنندگان در مذاکرات پيشنهادي رژيم آل خليفه اولين جلسه اين گفتگوها در منامه تشکيل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، اولین جلسه گفتگوهای پیشنهادی پادشاه بحرين در منامه روز شنبه برگزار شد.

این جلسات سه بار در هفته برگزار می شود و نتيجه آن به شاه بحرين گزارش خواهد شد تا وي درباره چگونگي اجرای اصلاحات تصميم گيري کند.

جناح هاي مخالف رژيم بحرين امروز ضمن تاکيد بر الزام آور نبودن نتايج گفتگو جز در صورت موافقت مردم، بر پايبندي خود به خواسته هاي مردمی تاکيد کردند.

در آستانه برگزاري اين گفتگو، همايشي گسترده در منامه برگزار شد که در آن جمعيت الوفاق و دیگر شرکت کنندگان بر خواسته هاي خود شامل تشکيل دولت و مجلسی منتخب و آزادي تمامی زندانيان تاکید کردند.

خليل مرزوق رييس فراکسيون وفاق ملی در مجلس بحرین به شبکه العالم گفت: اين جمعيت به منظور استفاده از هر فرصتی براي تحقق خواسته هاي مردمي در اين گفتگو شرکت مي کند.حداقل خواسته هاي وفاق چيزي است که ملت بحرين را راضي کند

نبيل رجب رييس مرکز حقوق بشر بحرين نیز به شبکه العالم گفت : خواسته هاي ملت بحرين جز با ادامه پايداري در خيابان ها محقق نمي شود و فرآيند گفتگو که رژيم حاکم به راه انداخته است، نمايشي مسخره براي قانع کردن افکارعمومي جهان است.

از سوي ديگر هواداران انقلاب 14 فوريه بحرين امروز با صدور بيانيه اي مخالفت خود را با این گفتگوها اعلام کردند و مشارکت در آن را به مثابه خودکشي سياسي برشمردند.

در اين بيانيه تاکيد شده است : هرگونه فرآيند گفتگو در صورتي جدي و واقعي خواهد بود که ميان سران رژیم آل خليفه و رهبران سياسي مخالف برگزار شود.زيرا رهبران مخالفان رهبران اصلي مردم هستند و رهبران ديني و ملي و در راس آنان شيخ حسن مشيمع ، حسن عبدالوهاب حسين ، دکتر عبدالجليل السنکيس ، علامه شيخ محمد علي المحفوظ و ديگر علما همگي مخالفت خود را با گفتگو با رژيم حاکم اعلام کردند و سرنگون کردن رژيم آل خليفه و جايگزين کردن نظامي جمهوري را خواستار شدند.

آغاز گفتگو میان مخالفان و موافقان رژیم بحرین در حالی برگزار شد که به نقل از برخی از خبرگزاري ها، رايزن نظامي سفارت کويت در منامه اعلام کرده است، کويت نيروهاي خود را که در اواسط ماه مارس به بحرين اعزام کرده بود از اين کشور خارج کرده است.

اين نيروها که بخشي از نيروهاي اشغالگر بحرين به شمار مي روند در مدت حضور در اين کشور در گشتزنی در مناطق مرزهاي آبي بحرین می پرداختند.

 يک مقام سعودي پيش از اين تاکيد کرده بود که دسته هاي نظامي متشکل از نيروهاي سعودي و عناصر پليس امارات متحده عربي که از زمان آغاز اعتراضات وارد بحرين شده اند؛ به استقرار در نقاط مختلف اين کشور ادامه مي دهند و قصد خروج کامل از بحرين را ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها