مخالفت روسیه با سپر موشکی آمریکا :

تشدید اختلافات امنیتی واشنگتن و مسکو

تشدید اختلافات امنیتی واشنگتن و مسکو
شنبه 11 تير 1390 - 16:16

نماينده روسيه در ناتو گفت: سپر دفاع موشکي آمريکا روسيه را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، ديميتري راگازين نماينده روسيه در ناتو گفت: روسيه همچنان احساس مي کند سپر موشکي آمريکا که اين کشور در حال گسترش آن در جهان است، منافع راهبردی روسيه را هدف قرار داده است.

راگازين گفت : مرحله سوم و چهارم استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا تهديدي واقعي براي بخشي از اين توانمندي ها به شمار مي آيد.

نماينده روسيه در ناتو اظهار داشت: سامانه ای که در حال برپايي است موشک هاي بالستيک قاره پيما را هدف قرار داده است. اما شمار محدودي از کشورهاي اروپايي چنين موشک هايي را در اختيار دارند و بيشتر آنها در فرانسه و انگليس مستقر هستند.

اين سياستمدار روس خاطر نشان کرد: کشورهايي که آمريکا آنها را تهديدي براي امنيت خود و دلیل استقرار این  سامانه اعلام کرده، حتي توانايي نظري ساخت موشک بالستيک قاره پيما را ندارند.

زاگارين تصريح کرد: در زمان حاضر در جهان هيچ کشوري وجود ندارد که سامانه دفاع موشکي فعال داشته باشد و چنين سامانه ای حتي در شرايط جنگي و شليک فراوان موشک ها مؤثر نیست.

سفير روسيه در ناتو تصريح کرد: اين امر دقيقا نشان دهنده ويژگي طبيعي تحريک کنندگی انديشه دفاع ضدموشکي است،به طوري که نه تنها امنيت را تضمين نمي کند بلکه باعث به وجود آمدن توهم امنيت مي شود.

ديميتري زاگارين در پايان اظهار داشت: روسيه در نشست آينده سران ناتو در شيکاگو در سال 2012 مشارکت نخواهد کرد و در صورتي که تا آن زمان توافقي در زمينه همکاري درباره دفاع ضد موشکي به دست نيايد هيچ نشستي در سطح سران ميان طرفين برگزار نمی شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها