برگزاری نشست کشورهای قطب شمال در آلاسکا

برگزاری نشست کشورهای قطب شمال در آلاسکا
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 12:00

کشورهای قطب شمال در بحبوحه نگرانی‌ها در خصوص افزایش حفاری‌های نفتی در این منطقه، از امروز در آلاسکا دیدار می‌کنند.

العالم - آمریکا
 

به نقل از آسوشیتد پرس؛ مقامات بلندپایه 8 کشور قطب شمال در آلاسکا گرد هم می‌آیند. افزایش نگرانی‌ها در خصوص حساسیت‌های حاکم بر این منطقه، موضوع اصلی این نشست است.
اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره لزوم انجام حفاری‌های نفتی بیشتر در این منطقه، نگرانی کشورهای قطب شمال را به همراه داشته است.
نام افرادی چون رکس تیلرسون – وزیر خارجه آمریکا -- و سرگئی لاوروف – وزیر خارجه روسیه – در فهرست حاضران در نشست کشورهای قطب شمال که از امروز (پنجشنبه) در «فیر بانکس» آلاسکا کار خود را آغاز می‌کند، دیده می‌شود.
قرار است در این نشست، ریاست شورای قطب شمال از آمریکا به فنلاند منتقل شود. همچنین گفته می‌شود موضوعاتی همچون تغییرات آب و هوایی، توسعه و حفاری به طور رسمی در این نشست مطرح نخواهد شد.
"ویکتوریا هرمن،" رئیس "انجمن قطب شمال" مستقر در واشینگتن در خصوص حساسیت‌های حاکم بر این نشست می‌گوید: «ما نمی‌دانیم دولت ترامپ به طور اعم درباره منطقه قطب شمال و به طور اخص درباره شورای قطب شمال و نقش آن چه فکر می‌کند.»
"شورای قطب شمال» گروهی مشورتی است که به تشویق همکاری میان کشورهای عضو و ساکنان بومی منطقه می‌پردازد. این شورا بر توسعه پایدار و حفظ محیط زیست در این منطقه متمرکز است.
آمریکا به دلیل موقعیت جغرافیایی ایالت آلاسکا یکی از کشورهای قطب شمال محسوب می‌شود. سایر کشورهای عضو این گروه کانادا، روسیه، دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد هستند.
ریاست آمریکا بر این شورا 2 سال پیش آغاز شد و سیاست‌های اوباما در این مدت بر حفاظت از منابع این منطقه متمرکز بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها