سنا به دنبال اطلاعاتی درباره ارتباط روسیه با ترامپ

سنا به دنبال اطلاعاتی درباره ارتباط روسیه با ترامپ
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 13:26

دوعضو مجلس سنای آمریکا خواهان ارائه اسنادی از طرف "مایکل فلین" مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درارتباط با تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدند.

العالم - آمریکا

ریچارد بور سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا ومارک وارنر سناتور دموکرات ومعاون رئیس کمیته یاد شده گفتند که درخواست ها مربوط به اسنادی مرتبط با تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا است.
این کمیته در وهله اول طی خطابی به مایکل فلین در ماه آوریل خواستار این اسناد شد اما به گفته یک عضو مجلس سنا، ولن از همکاری سرباز زد.
قوانین مجلس نمایندگان آمریکا وسنا به کمیته ها وکمیته های فرعی این مجلس اجازه فراخوانی شهود و مطالبه مدارک را می دهد.
ولن 13 فوریه گذشته پس ازاینکه اقرار کرد که بدون عمد، اطلاعات غیرکاملی را درباره ارتباطش با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه درآمریکا در 29 دسامبر دراختیار مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا و دیگران قرار داده، استعفا کرد.
این درخواست های فراخوانی با برکناری رئیس دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) که کاخ سفید دو روز پیش آنرا اعلام کرده بود، همزمان شده است.
دشمنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گویند که هدف از این برکناری ها، مانع تراشی در راه تحقیقات فعلی درقضیه دخالت روسیه است، این درحالیست که مایک بنس، این موضوع را که تصمیم برکناری به تحقیقات درخصوص ادعاهای وجود روابط ترامپ با روسیه بوده باشد، رد کرده است.

215

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها