با دستورهای غذایی خاص برای شنوایی گوش

با دستورهای غذایی خاص برای شنوایی گوش
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 14:46

افرادی که جراحی گوش انجام داده‌اند، باید زعفران، خرما و گردو را کمتر مصرف کرده و میوه‌های مفیدی برای عصب همچون پسته، انجیر، مغز چلغوزه،‌ مویز و نارگیل مصرف کنند. این خوراکی‌ها باید به اعتدال مصرف شوند. همچنین رعایت فاصله از غذا را نیز مدنظر داشته باشند.

العالم - گوناگون

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: افرادی که جراحی گوش انجام داده‌اند، باید زعفران، خرما و گردو کمتر استفاده کنند.
دستوراتی را جهت تقویت عصب شنوایی برای کسانی که جراحی گوش انجام داده‌اند ارائه داد و گفت:‌ به طور کلی باید گوش‌ها را از سرما و گرمای زیاد محافظت کرد و از خوردن خوراکی‌هایی که برای عصب گوش مضر هستند مانند سرکه و ترشیجات، پرهیز کرد.
وی افزود: افرادی که جراحی گوش انجام داده‌اند، باید زعفران، خرما و گردو را کمتر مصرف کرده و میوه‌های مفیدی برای عصب همچون پسته، انجیر، مغز چلغوزه،‌ مویز و نارگیل مصرف کنند. این خوراکی‌ها باید به اعتدال مصرف شوند. همچنین رعایت فاصله از غذا را نیز مدنظر داشته باشند.
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران ادامه داد: پرهیز از خوردن آب سرد به خصوص یخ را در دستور کار قرار دهند همچنین از خوردن آب نابهنگام و بی‌موقع، مانند صبح ناشتا، پس از بیرون آمدن از حمام و انجام ورزش‌های سنگین پرهیز شود و در صورتی که در این ساعات دچار تشنگی شدند بهتر است کمی آب معتدل (نه سرد و نه گرم) به صورت مزه مزه در دهان نگه داشته و به آرامی قورت دهند.
جعفری تصریح کرد:‌خوردن شام سبک بسیار مهم است، افرادی که جراحی گوش انجام داده‌اند باید حتماً‌ شام را مختصر برگزار کرده و از پرخوری، درهم خوری و روی هم خوری پرهیز کنند و تا زمانی که واقعاً گرسنه نشده باشند به سراغ غذا نروند.
وی افزود: یبوست بسیار برای سیستم شنوایی گوش مضر است و برای کسی که عمل جراحی انجام داده است، لازم است از خوردن غذاهای سفتی که نیاز به جویدن شدید دارد خودداری کند.
این متخصص طب سنتی، خواب به موقع را یکی دیگر از دستورات مهم دانست و گفت: بهترین زمان خواب، ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب است و زمان بیداری باید بین ساعت ۶ تا ۷ صبح باشد. همچنین رعایت فاصله بین شام و خواب نیز باید حداقل ۳ ساعت باشد.
جعفری اضافه کرد: افراد سیگاری که جراحی گوش انجام داده‌اند، باید تعداد دفعات سیگار و قلیان را به مرور کاهش داده و قطع نمایند. از حرف زدن با صدای بلند و فریاد زدن پرهیز کنند. همچنین پرهیز از خوردن نوشیدنی‌های گازدار و الکی را مدنظر داشته باشند.
این متخصص سنتی در پایان گفت: امواج موبایل و wifi، بسیار برای عصب شنوایی مضر است و افرادی که جراحی گوش انجام داده‌اند، در خانه در ساعت مخصوص از تلفن همراه استفاده کرده و بعد از آن گوشی همراه خود را خاموش نمایند.

منبع : salamati

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها