نامزدهای احتمالی برای ریاست دفتر تحقیقات فدرال

نامزدهای احتمالی برای ریاست دفتر تحقیقات فدرال
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 20:39

شبکه آمریکایی "فاکس نیوز" در شبکه اجتماعی "تویتر" اسامی پنج نفر از نامزدهای احتمالی برای عهده دار شدن ریاست دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) را منتشرکرد.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این فهرست نام هایی چون "کریس کریستی" نامزد سابق ریاست جمهوری و فرماندار ایالت نیوجرسی، "رای کیلی" رئیس سابق مرکز پلیس نیویورک، "تری گادی" یکی از اعضای کنگره از ایالت کارولینای جنوبی، " کنیس وینستین" دادستان کل سابق و "جان بیستول" رئیس سابق مرکز سلامت، ایمنی و وسایل حمل و نقل دیده می شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، "جیمز کومی"، مدیر دفتر تحقیقات فدرال FBI را به تازگی از کار برکنار کرده است.
روز گذشته مردم آمریکا بازهم خبر جنجالی دیگری در خصوص تصمیم‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهورشان شنیدند. ترامپ روز سه‌شنبه در اقدامی غیرمنتظره جیمز کومی، رئیس "اف بی آی" را اخراج کرد و این عمل را به‌گونه‌ای هم انجام داد که بیشتر از هر زمان دیگری اف بی آی و ریاستش تحقیر شدند. با وجود اینکه جیمز کومی با بررسی کردن ماجرای ایمیل‌های کلینتون، نقش مهمی در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشت، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته او را بدون توجه به اقدامات قبلی‌اش از کار اخراج کرد. زمانی که خبر برکناری کومی به او رسید، او در جلسه‌ای مشغول سخنرانی بود و همان‌طور که بعداً به رسانه‌ها توضیح داد، اصلاً انتظار این شنیدن این خبر را نداشته است.
در بیانیه کاخ سفید تصریح‌شده است که رئیس‌جمهوری آمریکا به توصیه "جیمز سشنز" وزیر دادگستری و "راد روزنتن" معاون دادستان کل، جیمز کومی را برکنار کرده است و  بلافاصله به دنبال تعیین مدیر جدیدی برای FBI است.
از سوی دیگر، "مایک بینس" معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که، برکناری کومی از سمتش هیچ ربطی به روند تحقیقات درخصوص اتهامات درباره ارتباط میان ترامپ و روسیه ندارد.
براساس اعلام شبکه آمریکایی "سی ان ان" به نقل از "جف سیشنا" دادستان کل آمریکا، در حال حاضر "اندرو مکیپ" معاون رئیس دفتر تحقیقات فدرال، به طور موقت پس از اخراج کومی، وظایف رئیس دفتر را بر عهده گرفته است.
دموکرات‌ها دلیل این اخراج را تحقیقات اف‌بی‌آی درباره رابطه ادعاشده میان ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ و روسیه عنوان می کنند.
جیمز کومی در سال 2013 با 90 رأی مثبت در مقابل یک رأی منفی سنای آمریکا به‌عنوان مدیر اف‌بی‌آی مورد تائید قرارگرفت.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها