قالیباف: از ویژگی های تاریخی و گردشگری استفاده نکردیم

قالیباف: از ویژگی های تاریخی و گردشگری استفاده نکردیم
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1396 - 23:11

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع صنعت گردشگری امروز یکی از پردرآمدترین صنعت ها در دنیاست اما کشور ما با همه ویژگی های تاریخی و توریستی خود نتوانسته از این صنعت به درستی استفاده کند.

محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در شبکه رادیویی جوان افزود: در دولت مردم مصمم هستیم بخش هایی از ایران که جنبه گردشگری و توریستی دارد، جزو مناطق آزاد توریستی محسوب کنیم تا گردشگران بتوانند با سفرهای هوایی، بدون ویزا وارد آن فرودگاه محل انتخابی شوند، در همان استان و محیط، گردشگری خودشان را انجام دهند و از همانجا برگردند.
وی گفت: نقاطی از ایران مثل حاشیه زاگرس، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شیراز، اصفهان و کویرهای ما  در حوزه توریستی بی نظیر هستند. ما باید همه مشکلات حوزه اداری و رفت و آمد را برداریم. این بخشی است که تاثیرات اقتصادی و فرهنگی و هم تاثیرات دوجانبه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و ایرانیان داخل کشور دارد.
قالیباف افزود: یک جوان ما در یکی از مناطق زاگرس نشین توانست با همان سیستم چادرهای عشایری خودش، به یک مرکز توریستی تبدیل شود؛ به نحوی که افرادی که در نوبت برای آمدن به این مرکز عشایری هستند، بیشتر از هتل های مجلل دنیا است. این فرصت را می توان بسیار گسترش داد و از آن استفاده کرد.
وی گفت: بخشی از ایرانیان که در سال های اخیر و در سه  چهار دهه گذشته در خارج از کشور متولد شده اند، شاید ایران را آنطور که باید و شاید ندیده اند و ایرانگردی نکرده اند این در حالی است که باید این فرصت را برای آن ها فراهم کنیم.
قالیباف افزود: امروز موانعی برای ورود و خروج آنها است و یا حس می کنند ممکن است محدودیت هایی باشد اما عرض می کنم هیچ محدودیتی برای رفت و آمد برای ایرنیان خارج از کشور نخواهد شد. ایرانیان با هر گرایش و سلیقه ای باید راحت به داخل کشور بیایند و بروند و ایران را ببیند.
وی گفت:در کنار این خود ایرانیان مقیم خارج از کشور بانی شوند و بتوانند تورهایی راه اندازی کنند که غیر ایرانی ها را برای بازدید به ایران بیاورند.  این موضوع انقدر مهم است که فکر می کنم در حوزه گردشگری، ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند این تحول را ایجاد کند تا هم به اقتصاد خودشان و هم اقتصاد ایران کمک کنند./خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها