کُردهای مسلح سوریه چه نوع سلاح های آمریکائی تحویل خواهند گرفت؟

کُردهای مسلح سوریه چه نوع سلاح های آمریکائی تحویل خواهند گرفت؟
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 00:07

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستوری را امضاء کرد که براساس آن سلاح های سنگین به تشکیلات شبه نظامی " نیروهای سوریه دمکراتیک" واگذار می شود.

العالم سوریه 

خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه به نقل از نمایندۀ یگان های کُرد دفاع از مردم گزارش کرد: خمپاره ، موشک حرارتی ، تیربار سنگین ، خودروی زرهی و تانک از آمریکا تحویل خواهیم گرفت.
نمایندۀ یگان های کُرد دفاع از مردم که یکی از زیرشاخه هایش نیروهای سوریه دمکراتیک است، افزود: دستور ترامپ تأثیر زیادی در مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی خواهد داشت.ما از چند سال پیش با داعش می جنگیم ولی با مشکل کمبود سلاح های سنگین روبرو هستیم. داعش سلاح های سنگین دارد ولی ما نداریم که این امر باعث برتری داعش در میدان جنگ شده است. دستور ترامپ زمان فروپاشی داعش را نزدیک تر خواهد کرد. خبر خوب اینست که دستور ترامپ پیش از آغاز عملیات آزادسازی رقه صادر شد زیرا این دستور به آزادسازی رقه سرعت خواهد بخشید.
نمایندۀ کُردهای مسلح که خواست نامش فاش نشود، گفت : آمریکا در آیندۀ نزدیک گلوله های خمپاره ، موشک های حرارتی ، خودروهای زرهی و تانک برای ما خواهد فرستاد زیرا ما به این نوع سلاح های سنگین برای آزادسازی رقه نیاز مبرم داریم. داشتن موشک های حرارتی برای انهدام خودروهای بمب گذاری شده ضروری است. ارتش آمریکا به ما نحوۀ بکاربردن سلاح های سنگین را آموزش خواهد داد.
این در حالیست که ترکیه مخالف مشارکت یگان های کُرد دفاع از مردم در عملیات آزادسازی رقه است زیرا این یگان ها را تروریستی می داند.
نورالدین جانیکلی معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد : حمایت تسلیحاتی آمریکا از کُردهای مسلح سوریه پذیرفتنی نیست.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هم اعلام کرد : نباید در خاک سوریه دست به اقدامات نادرست زد. 

نیروهای سوریه دمکراتیک در حال آموزش

 214

پربیننده ترین خبرها