بشار اسد: خسته نشده ام

بشار اسد: خسته نشده ام
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 01:59

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت که خسته نشده و به جنگ علیه تروریست ها ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس جمهوری سوریه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی او ان تی بلاروس گفت مناطق عاری از تنش که روسیه آن را پیشنهاد داده فرصتی برای آشتی عناصر مسلح مخالف با دمشق و بیرون راندن تروریست ها است.
وی در این مصاحبه که روز پنجشنبه پخش شد افزود از مناطق عاری از تنش دفاع خواهد کرد و با پشتیبانی ایران و حزب الله آنهایی را که سعی در برهم زدن این مناطق داشته باشند ، درهم خواهد شکست.

به گزارش رویترز پیشنهاد روسیه درخصوص ایجاد مناطق عاری از تنش در سوریه هفته گذشته به اجرا درآمد. این طرح در بر گیرنده مناطقی در غرب سوریه است. دمشق پیشنهاد داده است پلیس نظامی روسیه می تواند در روند اجرای این طرح ایفای نقش کند.

اسد تاکید کرد هدف اصلی از این طرح ، محافظت از غیرنظامیان است. هدف بعدی از آن نیز فراهم شدن فرصتی برای آن دسته از عناصر مسلح مخالف خواهد بود که خواستار آشتی با دولت هستند. آنها به این ترتیب فرصت خواهند داشت در ازای عفوشان ، سلاح های خودشان را زمین بگذارند.

دمشق اعلام کرده است عناصر مسلح مخالف باید تروریست ها را از مناطق عاری از تنش بیرون کنند.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حمله شیمیایی در شهر ادلب و حمله موشکی آمریکایی به فرودگاه “الشعیرات” یادآور شد : البته، ماجرا بخشی از حمله به سوریه است وهدف آن اهریمن سازی از دولت سوریه است. آنها در آغاز بحران از این سیاست پیروی کردند تا مردم سوریه را فریب دهند و توانستند حدود یک سال بخشی از مردم سوریه را فریب دهند اما پس از آن ناکام ماندند بنابر این، به اهریمن سازی از دولت سوریه نسبت به افکار عمومی غربی پرداختند تا حمایت ملت های غربی را در دخالت در سوریه جلب کنند. ترامپ از این حمله شیمایی به عنوان ابزاری برای دخالت نظامی در سوریه استفاده کرد. البته روسیه و ایران خواستار اجرای تحقیقات توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی شدند اما این درخواست رد شد زیرا این تحقیقات دروغ آنان را ثابت می کند. 

وی همچنین افزود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته دستور حملات علیه یک پایگاه هوایی در سوریه را صادر کرد تا از این طریق اعتبار خود را برای گروه های سیاسی و لابی در آمریکا نشان دهد.

رئیس جمهوری سوریه درباره علت پایداری مردم کشورش گفت : یکی از عوامل پایداری ملت سوریه ریشه دار بودن این کشور است، سوریه یک کشور ریشه دار است شما اکنون در دمشق هستید، دمشق و حلب قدیمترین شهر ها در تاریخ هستند و زندگی در آن ها همچنان ادامه دارد، هیچ کس زمان آغاز زندگی در آن دو شهر را نمی داند.

بشار اسد افزود: نكته دوم اين است كه ملت سوریه، یک ملت ملی است، وقتی که غرب به تحریک جنگ در سوریه آغاز کرد تلاش تا مشکلات میان ملت سوریه ایجاد کند،  زمانی که غرب این اقدام “احمقانه ” را انجام داد، اتحاد ملت سوریه افزایش شد. ملت سوریه از آغاز نسبت به جنگ که هدف آن سیطره بر سوریه آگاه هستند.  بنابرین  غرب در اجرای طرح ها خود شكست خورده است.

پربیننده ترین خبرها