کشتن داعشی به شیوه داعش!+ویدئو

جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 02:51

انتشار ویدئوی کشته شدن یک تروریست داعشی به دست یکی از فرماندهان ارتش لیبی موجب جنجال و انتقاد فراوان در آن کشور از اقدام این نظامی لیبیایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این ویدئو که دوشنبه گذشته منتشر شد، سروان محمود الورفلی فرمانده نیروهای ویژه الصاعقه ارتش لیبی تروریست داعشی تبعه الجزایررا با شلیک گلوله اسلحه کمری اعدام می کند.

این داعشی در منطقه الصابری درحالی دستگیر شد که تلاش می کرد یک خودرو بمب گذاری شده را منفجر کند.

کاربران شبکه های اجتماعی این روش از میان برداشتن تروریست های داعش را مخالف مقررات و قوانین ارتش و همچنین غیر قانونی و جرم دانسته و آن را با روش اعدام ها و جنایت های داعشی ها متفاوت نمی دانند.

از سوی دیگری نظامیان همکار الورفلی هرچند اقدام او در کشتن داعشی را اقدامی شخصی تلقی کرده اند؛ اما اعتقاد دارند که با توجه به شرایط دشوارروحی که او در آن قرار داشته و دوستان و برادرانش به دست داعشی ها کشته شده بودند، نمی توان اتهام قتل به این نظامی لیبیایی وارد کرد.  بخصوص آنکه تروریست های داعش هرگز به هیچگونه مقررات و قوانینی در اعدام های خود نه تنها علیه نظامیان بلکه علیه شهروندان عادی پایبند نبوده اند.

برخی شهروندان لیبیایی هم تاکید کرده اند که تروریست هایی که از سایر کشورها برای قتل و خونریزی وارد لیبی شده اند، مستحق محاکمه نیستند و تنها راه انتقام از آنها دنبال کردن روش های خودشان است.

درهمین حال برخی شهروندان لیبیایی اعتقاد دارند که محاکمه و اعدام داعشی ها وظیفه دادگاه است و ارتش نباید چهره خود را با اینگونه اقدام ها خراب کند.

منابع لیبیایی می گویند که این اولین بار نیست که الورفلی به اعدام تروریست های داعش در عملیات میدانی اقدام می کند و پیش از این هم چند داعشی به دست  او به این روش کشته شده اند.

با این حال سروان الورفلی برای تبرئه خود ویدئوی اظهارات تروریست داعشی اعدام شده را منتشر کرد که در آن به ارتکاب جنایت علیه مردم و ارتش لیبی و ورود به این کشور با هدف کشتن لیبیایی ها اعتراف می کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها