تصاویر جنجالی ترامپ و لاوروف کاخ سفید را برآشفت!

تصاویر جنجالی ترامپ و لاوروف کاخ سفید را برآشفت!
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 12:46

مسکو با انتشار تصاویر دیدار پشت درهای بسته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در روز چهارشنبه در کاخ سفید باعث عصبانیت مقامات آمریکائی شده اند، به صورتیکه آنها این تصاویر را " نگران کننده " خواندند.

العالم آمریکا
 

وزارت امور خارجه روسیه تصاویر دیدار لاوروف و ترامپ را منتشر کرد ولی طرف آمریکائی این تصاویر را منتشر نکرد زیرا قبلاً اعلام کرده بود که دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد که همین امر اعتراض رسانه های آمریکائی را درپی داشته است.
این تصاویر که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می دهد که ترامپ لبخند زنان با لاوروف دست می دهد و در کنار آنها سرگی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن ایستاده است.
دیدار ترامپ و لاوروف "دستاورد دیپلماتیک بزرگ روسیه" نامیده شده است زیرا لاوروف فقط چند ماه پس از تحریم های آمریکا علیه روسیه به بهانۀ مداخلۀ مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ، روی فرش قرمز کاخ سفید مورد استقبال قرار گرفت.
کاخ سفید اعلام کرد : به کاخ سفید اطلاع داده شد که یک عکاس روسی در دیدار ترامپ و لاوروف حضور خواهد یافت و تصاویری که تهیه می شود ، بایگانی خواهد شد و فوراً منتشر نخواهد شد.
کاخ سفید پس از اینکه یک خبرگزاری دولتی روسیه تصاویر مذکور را منتشر کرد ، با عصبانیت اعلام کرد که فریب خورده است.
علت دیدار ترامپ با لاوروف همچنان به سؤالی در ذهن دیپلمات ها تبدیل شده است.
دولت آمریکا با اتهام همدستی نزدیکان ترامپ با مقامات روسی خصوصاً سرگی کیسلیاک برای تضمین پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون در رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2016 روبروست که 3 کمیتۀ تحقیقاتی برای بررسی این پرونده تشکیل شده است.
وزارت خارجه روسیه در سایت اینترنتی فلیکر تصاویر دیدار ترامپ و  لاوروف را منتشر کرد و ماریا زاخاروفا سخنگوی این وزارتخانه در صفحۀ فیسبوکی خود اعلام کرد که طرف آمریکائی درخواست نکرده که این تصاویر منتشر نشود.
کاخ سفید تلاش می کند که دیدار ترامپ و لاوروف را عادی جلوه بدهد و در همین راستا سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید گفت : دیدار ترامپ با وزیر خارجه روسیه مساله ای عادی است.
ولی مقامات کاخ سفید از دیدار ترامپ و لاوروف عصبانی شده اند و ترامپ را به " خیانت" متهم می کنند و می گویند که این دیدار به درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برگزار شد زیرا چندی پیش خود پوتین با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار کرده بود.
ترامپ چند ساعت پس از صادر کردن دستور جنجالی عزل جیمز کومی مدیر دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) با لاوروف دیدار کرد. کومی زمان عزل شد که نیروهای اف.بی.آی درباره قضیه ارتباط ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ و مقامات روسی خصوصاً سرگی کیسلیاک تحقیق می کردند.

لاوروف و ترامپ در کاخ سفید

پیاده شدن لاوروف از خودرو در محوطۀ کاخ سفید

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها