ترامپ پشیمان شد

ترامپ پشیمان شد
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 18:18

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت واشنگتن هنوز در سیاست آب و هوایی خود بازنگری نخواهد کرد؛ زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور دستور داده است که تصمیم گیری درباره خروج از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس به اوخر ماه مه کنونی به تأخیر بیفتد.

العالم آمریکا

تیلرسون در اجلاس شورای قطب شمال در آلاسکا گفت: ما در آمریکا در بسیاری از سیاست های مهم خود بازنگری می کنیم و به بررسی دیدگاه دولت واشنگتن درباره سیاست تغییرات آب و هوایی می پردازیم. 
تیلرسون در جمع نمایندگان 7 کشور دیگر عضو شورای قطب شمال گفت: ما می دانیم که هر یک از کشورهای عضو دیدگاه خاص خود را دارد و شما باید بدانید که ما در آمریکا برای بررسی نگرانی های شما فعلاً دست نگه داشته ایم.
آمریکا ، کانادا ، روسیه ، نروژ ، دانمارک ، ایسلند ، سوئد و فنلاند هشت کشور عضو شورای قطب شمال هستند. ریاست آمریکا بر شورای قطب شمال یک سال پیش آغاز شد یعنی زمانی که جان کری وزیر امور خارجه بود .
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: در تصمیم گیری های خود عجله نخواهیم کرد و تصمیمی خواهیم گرفت که به نفع آمریکا باشد.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود که توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس را لغو کند ولی در لغو این توافقنامۀ چند جانبه با مشکل روبروست و اواخر ماه کنونی تصمیم خواهد گرفت.
با این حال، ترامپ اواخر ماه مه گذشته دستوری را برای بررسی قید و بندهای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره اکتشاف نفت و گاز در نزدیکی سواحل آمریکا خصوصاً در قطب شمال صادر کرد.
214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها