سایۀ مرگ بر سر «خطرناک‌ترین پناهگاه» داعش

سایۀ مرگ بر سر «خطرناک‌ترین پناهگاه» داعش
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 18:41

گروه تروریستی و تکفیری داعش در استان الانبار در غرب عراق بیش از پیش متحمل تلفات و خسارات می شود.

العالم عراق

خبرنگار اسپوتنیک امروز جمعه به نقل از منبعی امنیتی در عراق گزارش داد که حملۀ هوایی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به غرب عراق باعث هلاکت و مجروحیت ده ها داعشی شد.
این منبع که خواستار فاش نشدن نامش شد، گفت : یک بالگرد ائتلاف بین المللی به یکی از مواضع داعش در شهر القائم در غرب استان الانبار در مرز عراق با سوریه حمله و آن را منهدم کرد. منبع مذکور افزود: این حملۀ هوایی روز پنجشنبه اجرا شد و به کشته و زخمی شدن ده ها داعشی منجر شد.
شهر القائم آخرین و خطرناک ترین موضع داعش در غرب عراق محسوب می شود.
منابع آگاه نیز به خبرنگار اسپوتنیک خبر دادند که فرماندهان عرب و غیرعرب داعش از شهر موصل – مقر داعش در شمال عراق - و از خاک سوریه به شهرهای القائم، عانه و راوه عراق منتقل شده اند.
خبرنگار اسپوتنیک روز سه شنبه گذشته به نقل از دو منبع امنیتی و محلی در استان الانبار گزارش داد که داعش در حملۀ هوایی ائتلاف بین المللی به موضعش در شهر القائم متحمل تلفات و خسارات سنگین شد.
این منبع امنیتی که خواستار فاش نکردن نامش شد، گفت: جنگنده های ائتلاف بین المللی یکی از مواضع داعش را در مرکز شهر القائم منهدم کردند.
یک منبع محلی هم اعلام کرد: ده ها عضو داعش که در این موضع بودند، کشته شدند. داعشی ها در واکنش به این حمله هوایی تعدادی از شهروندان عراقی را دستگیر و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کردند. 
داعش چندی پیش نیز در حملات هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین المللی به مواضعش متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده بود.
داعش اکثر مناطق تحت تصرف خود را در استان الانبار از دست داده است استانی که به تنهایی یک سوم مساحت کل عراق را تشکیل می دهد. داعش در این استان فقط چند منطقه مرزی را تحت تصرف خود دارد که این مناطق عانه، راوه و القائم هستند.

214

پربیننده ترین خبرها