ارسال تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها به قوه قضاییه

ارسال تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها به قوه قضاییه
جمعه 22 ارديبهشت 1396 - 21:46

سخنگوی وزارت کشور گفت: تخلفات انتخاباتی رسانه‌هایی که از بودجه‌های عمومی برخوردار هستند به قوه قضاییه گزارش می‌شود.

العالم- ایران

سیدسلمان سامانی درباره فعالیت انتخاباتی رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده کرده و علیه نامزدهای انتخابات اقدام می‌کنند، اظهار کرد: مطابق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کلیه نهادها و موسساتی که به هر مقدار از بودجه عمومی یا بیت المال استفاده می کنند یا دارایی‌های آنها از اموال عمومی باشد، نباید در جهت تبلیغ به نفع یا علیه نامزدهای انتخابات امکانات خود را به کار بگیرند.

وی افزود: ستاد انتخابات کشور به عنوان مجری انتخابات در راستای تحقق مرّ قانون، فعالیت‌های نامزدها و هواداران آنها را رصد می‌کند. ما فعالیت‌های رسانه‌هایی که به نوعی از امکانات عمومی استفاده می‌کنند را بررسی کرده‌ایم و تخلفات آنها را مستندسازی و برای پیگیری به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم. امیدواریم همه این دستگاه‌ها و رسانه‌ها به مفاد قانون انتخابات التزام داشته باشند.

سامانی در ادامه یادآوری کرد: نهادهایی که از امکانات عمومی استفاده می‌کنند نباید به نفع یا علیه نامزدی فعالیت کرده و در رسانه‌ها و نشریات خود به نفع یا علیه نامزدی اقدام کنند.

سخنگوی وزارت کشور در پایان افزود: ما تاکنون تخلفات در این زمینه را به دستگاه قضایی اعلام کرده‌ایم و تا پایان تبلیغات نیز فعالیت این رسانه‌ها را رصد کرده و اگر باز هم تخلفی صورت بگیرد آن را برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی اعلام می‌کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها