وزیران جی7 به آمریکا: اقتصاد جهانی را به خطر نیانداز

وزیران جی7 به آمریکا: اقتصاد جهانی را به خطر نیانداز
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 11:04

وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی جهان روز جمعه در اجلاس جی 7 در شهر باری در جنوب ایتالیا، به دولت آمریکا فشار آوردند تا دهها سال سیاست مبادلات آزاد و اقتصاد جهانی را به خطر نیندازد.

العالم ـ اروپا

وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی جهان که از روز جمعه به طور رسمی کار نشست جی 7 را در قلعه 'svevo ' در شهر باری آغاز کرده و تا امروز (شنبه) ادامه دارد، به دولت دونالد ترامپ فشار آوردند تا دهها سال سیاست بر پایه مبادلات آزاد را به خطر نیندازد.
اجلاس وزیران اقتصاد جی 7 در شهر باری به ریاست دوره ای ایتالیا شامل چهار موضوع اصلی مبارزه با نابرابری ها، مالیات بین المللی، امنیت سایبری و مبارزه با تامین مالی تروریسم می شود.
برخی از کشورها در نشست روز جمعه به خطرات ناشی از استراتژی ترامپ که با تقویت رشد و سرمایه گذاری می تواند بر ارزها و سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا تاثیر بگذارد، اشاره کردند.
ترامپ از مداخله برای محافظت از شرکت های آمریکایی در قبال رقبای جهانی صحبت کرده است و همین امر باعث تشدید نگرانی ها شده که اولین اقتصاد جهان بتواند راه حمایت گرایی از شرکت های داخلی را پیش بگیرد.
'میشل ساپن' وزیر اقتصاد فرانسه با انتقاد از سیاست های دولت آمریکا اظهار کرد: نمی توان دستاوردهایی که ثبات و رشد به نفع همه اقتصادها را تضمین کرده، خرد کرد. در همین حال 'پیئرکارلو پادوان' وزیر اقتصاد ایتالیا برنامه آمریکا را بلندپروازنه خواند اما نگرانی های خود را انکار کرد.
پادوان افزود، موضوع رشد و شمول اجتماعی در دستور کاری جی 7 و جی 20 است. ایتالیا این موضوعات را به جلو می برد که بدون شمول اجتماعی به رشد نمی رسیم. مالیات بر اینترنت موسوم به web tax یک پیشنهاد است که در حال جان گرفتن می باشد ما در این خصوص کار می کنیم.
پادوان در دیدار با 'استیون منوچین'همتای آمریکایی خود سلامت بانک های ایتالیایی را تضمین کرد و گفت: من از برنامه آمریکا درباره مالیات بندی نگران نیستم.
اجلاس وزیران اقتصاد گروه جی 7 روز شنبه پس از بیانیه پایانی خاتمه می یابد.
در این اجلاس 400 میهمان از جمله وزیران اقتصاد ایتالیا، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن و کانادا و رئیسان بانک های مرکزی، اقتصاددانان، سران اقتصادی و پولی کمیسیون اروپا، گروه اروپا و بانک مرکزی اروپا، نماینده عالی بانک جهانی و صندوق بین امللی پول و سازمان همکاری برای توسعه اقتصادی حضور دارند.
'پیئر کارلو پادوان' وزیر اقتصاد ایتالیا پیشتر در خصوص این اجلاس گفته بود: موضوع اصلی این نشست، 'رشد و مبارزه با نابرابری ها ' خواهد بود، همچنین موضوع های دیگری از جمله امنیت سایبری، همکاری درباره مالیات بین المللی، هماهنگی نهادهای مالی بین المللی و مقابله با تامین مالی تروریسم در برنامه کاری آنان گنجانده شده است.
تدابیر شدید امنیتی برای حفظ نظم و جلوگیری از خطرات تروریستی در این شهر به شدت اتخاذ شده و در برخی مناطق موانع ضد کامیون با گذاشتن بلوک های سیمانی ایجاد شده است. در برخی نقاط مرکزی این شهر حتی تردد عابرین پیاده ممنوع و شهر عملا به حالت تعطیل در آمده است.
بر اساس این گزارش، سه فروند پهپاد، 250 دوربین مداربسته و 1500 مامور پلیس برای تضمین امنیت این نشست در شهر باری بکار گرفته شده است. روز شنبه نیز قرار است تظاهراتی بر علیه این اجلاس در شهر باری برگزار شود. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها