اسنودن: آمریکا پشت صحنه حمله سایبری جهانی است

اسنودن: آمریکا پشت صحنه حمله سایبری جهانی است
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 11:46

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که این آژانس پشت صحنه حمله سایبری جهانی قرار دارد که تا کنون 74 کشور را مورد حمله قرار داده است.

العالم ـ آمریکا

سامانه های رایانه ای کشورهای مختلف جهان ازجمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده کردن سیستم هدف، دسترسی به اطلاعات را محدود کرده و درخواست پرداخت پول می کند.
اسنودن امروز (شنبه) در یادداشت توییتری خود نوشت: آژانس امنیت ملی آمریکا در حمله سایبری که دستگاههای رایانه در 74 کشور جهان را مورد حمله قرار داده، شرکت داشته است.
وی با اشاره به مورد حمله قرار گرفتن بیمارستانی در انگلیس افزود: تصمیم آژانس امنیت ملی آمریکا برای حمله به رایانه هایی که با برنامه پشتیبانی آمریکایی کار می کنند زندگی بیماران در بیمارستان ها را هم تهدید می کند.
وی افزود: آژانس امنیت ملی آمریکا به رغم هشدارها، ابزار خطرناکی را برای حمله سایبری ایجاد کرد است که می تواند برنامه پشتیبانی رایانه های غربی را مورد حمله قرار دهد و اکنون هم شاهدیم این اقدام آژانس چه هزینه ای برای جهان دارد.
کارشناسان می گویند، ویروس یاد شده به ایمیل‌هایی با مضمون پیشنهادهای شغلی یا هشدار‌های دروغین امنیتی پیوست شده و به طور گسترده در فضای مجازی پخش شده است.
شرکت امنیتی «آواست» اعلام کرد، تاکنون 57 هزار مورد قربانی این ویروس را در کشورهای مختلفی از جمله روسیه، اوکراین و تایوان شناسایی کرده است.
این حمله نخست کشورهای اروپایی را هدف قرار داد و شرکت‌های معتبر ارائه دهنده سرویس‌های پست الکترونیک پیش از افزایش گستره آن موفق به شناسایی و مهار باج افزار شدند.
وزارت کشور روسیه نیز شامگاه جمعه اعلام کرد که بخشی از دستگاه های رایانه این وزارت خانه هدف حملات ویروسی قرار گرفته است و اقدام های لازم برای دفغ و جلوگیری از تکرار آن انجام شده است.
اسنودن سال 2013 از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت و هزاران مدرک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد که به رسوایی بزرگ برای واشنگتن منجر شد و خود نیز تحت پیگرد قرار گرفت.
وی پس از ابطال گذرنامه اش از سوی آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها