نصرالله :

مشاوران دادگاه بين المللي دشمنان مقاومت هستند

مشاوران دادگاه بين المللي دشمنان مقاومت هستند
شنبه 11 تير 1390 - 18:26

دبيرکل حزب الله لبنان گفت که کارشناسان و مشاوراني که از سوي دادگاه بين المللي مورد استفاده قرار گرفتند ، داراي سابقه منفي و دشمني با مقاومت لبنان بوده اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم ، سيد حسن نصر الله در ادامه اظهارات شنبه شب خود افزود : تحقيق بايد منصفانه و پاک باشد و براي نيل به اين هدف بايد از کارشناسان و مشاوران بي طرف بهره گيرد که حداقل با کسي که قرار است از او تحقيق به عمل آورند دشمني نداشته باشد يا پيش داوري در قبال او نکند.
دبيرکل حزب الله در ادامه تاکيد کرد : افسران و مستشاراني که براي تحقيق به آن ها مراجعه شد داراي پيش زمينه منفي در قبال مقاومت بودند و يکي از مهم ترين مشاوران بلمار از افسران ارشد سيا بود که متهم به فعاليت ضد حزب الله و عماد مغنيه بود.
وي افزود : او همچنين  در خلال مسووليت هاي خود در سازمان جاسوسي سيا در ارتکاب فاجعه بئر حسن که به شهادت ده ها تن انجاميد هم دست بود.
وي گفت : به اين ترتيب افسران و کارشناسان بلمار در چارچوب افراد داراي پيش داوري قرار مي گيرند که بي طرف نيستند.
نصرالله افزود : تحقيقات و دادگاه هر دو سياسي هستند براي همين به مدارک استناد نکردند و به جاي اين که از مقامات اسرائيلي بازجويي کنند از آنان اطلاعات گرفتند ملس در مصاحبه با روزنامه لو فيگارو در سال 2005 به اين موضوع اذعان کرد .
دبيرکل حزب الله با اشاره به اينکه اسرائيل به جاي اينکه مورد تحقيق قرار بگيرد اطلاعات را به محققين مي دهد  ، افزود : ليبرمن در کنفرانس خبري مشترک با فراتيني گفت که همکاري با دادگاه خوب و صادقانه بوده است.
وي گفت : پس از تشکيل دادگاه و معرفي بلمار به عنوان دادستان کل ، بيروت محل فعاليت کميته تحقيقاتي  دادگاه شد و پس از اينکه کميته تحقيقاتي لغو شد بسياري از کارمندان و تجهيزات اين کميته از لبنان خارج شدند ، بجز 97 کامپيوتر که از طريق منطقه الناقوره به اسرائيل منتقل شد.
وي اظهارداشت : مشخص نشد که اسرائيل با اين کامپيوترها چه کرد وهمه مي دانيم که اسرائيل از لحاظ تکنولوژي پيشرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها