شمار شهدای عوامیه به 4 نفر رسید

شمار شهدای عوامیه به 4 نفر رسید
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 19:01

شمار شهدای حمله وحشیانه نظامیان سعودی به محله مُسَوَّرِه در منطقه شیعه نشین عوامیه در شرق عربستان به چهار نفر افزایش یافته است.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، این خبر را یک منبع محلی سعودی اعلام کرد. نیروهای امنیتی سعودی برای چهارمین روز به محاصره محله مسوره ادامه دادند.

تصاویر نشان می دهد که نیروهای امنیتی از اسلحه و مهمات سنگین در حمله به محله مسوره استفاده کردند. بیش از سی هزار نفر در این محله زندگی می کنند.

حکومت سعودی از رسیدن آب و غذا به محاصره شدگان جلوگیری می کند. چهار روز است که شهر عوامیه به علت حمله خونین نیروهای امنیتی سعودی به ساکنان محله مسوره به صحنه جنگ شباهت دارد. آتش و دود همه جای این محله تاریخی را فراگرفته است و خودروها به علت گلوله باران بی هدف خانه های مردم بی دفاع توسط نیروهای سعودی در آتش می سوزند و شمار بیشتری کشته یا زخمی شدند.

العالم تصاویری از شهدا به نامهای ابو علی عبد الله، جواد داغر ، علی محمد قادم عقاقه و نیز یک هندی مقیم عوامیه به دست آورده است.
این نیروها دهها شهروند را نیز بازداشت کرده اند.

سیاست تخریب این محله تاریخی، مساجد را نیز شامل شده و مسجد سید محمد کاملا تخریب و مسجد فتیه در محله دیره نیز گلوله باران شده است. رژیم سعودی به حمله طائفه ای برای نابودی محله مسوره و کوچاندن اجباری بیش از 30 هزار نفر متهم شده است. هدف از این جنایت نیز از بین بردن تاریخ و هویت این محله تاریخی است که از قدیمی ترین محله هاست و در آن علما و شخصیتهای ادبی و فرهنگی و علمی پرورش یافته اند.

به گفته شاهدان عناصری از نیروهای سعودی علامت پیروزی را در این محله نشان می دادند و برخی نیز به شیوه گروه تروریستی داعش شعار و تکبیر می گفتند.

صدها دستگاه خودروی زرهی برای پشتیانی کامل از لودرها و بلدوزرها به این محله یورش بردند و بیش از 30 هزار شهروند را بی خانمان کردند و هدف از این اقدام نیز تغییر جمعیتی با اهداف طائفه ای و انتقامجویانه برای محو تاریخ عوامیه است که یادآور تاریخ شیخ نمر باقر النمر است چرا که او نماد جانفشانی علیه ظلم و طغیانگری است.

شماری از حقوقدانان با توجه به ادامه محاصره محله مسوره که ساکنان آن از کمبود آب و غذا رنج می برند از جامعه بین المللی خواستند جلوی جنایاتی را که سعودی علیه عوامیه مرتکب می شود بگیرد. علاوه بر این جلوی ورود نیروهای درمانی به منطقه گرفته شده و همین باعث شده است بر وخامت اوضاع بهداشتی و انسانی افزوده شود.

 

پربیننده ترین خبرها