مصر با حضور نیروهای روس در فرودگاه‌ها مخالف است

مصر با حضور نیروهای روس در فرودگاه‌ها مخالف است
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 20:18

وزارت هواپیمایی کشوری مصر اعلام کرد آن قاهره با پیشنهاد مسکو درباره استقرار نیروهای امنیتی روسیه در فرودگاه‌های مقصد هواپیماهای روس در مصر، مخالفت کرده است.

العالممصر

یک منبع در این وزراتخانه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: در مذاکرات درباره توافقنامه امنیت هوانوردی بین دو کشور، مسکو پیشنهاد کرده بود یک هیأت امنیتی از آن کشور به طور مستمر در آن دسته از فرودگاههای مصر که میزبان هواپیماهای روس خواهند بود حضور داشته باشد، اما این پیشنهاد مردود شد. زیرا مصر در فرودگاه هایش همه اقدامات امنیتی لازم را از زمان ورود هواپیما به داخل حریم هوایی این کشور تا زمان برخاست و خروج از این حریم، انجام می دهد.

این منبع افزود: حضور دائم نیروهای امنیتی کشور بیگانه در فرودگاهها به منزله زیر پا گذاشتن حاکمیت کشور میزبان آن هواپیماها خواهد بود و بر این باورم که هیچ کدام از شهروندان مصر این پیشنهاد را نخواهند پذیرفت و به جای آن، می توان جایگزین های دیگری برای تحقق منافع طرفین و اهداف تعیین شده یعنی تأمین امنیت هوانوردی و مسافران یافت.

یادآور می شود به دنبال سرنگونی یک فروند هواپیمای ایرباس 321 روسیه در آسمان منطقه شمال سینا در مصر، پس از برخاستن از فرودگاه شرم الشیخ، پروازها میان مصر و روسیه متوقف شد. این هواپیما بر اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در آن، منفجر شد و بر اثر آن 224 نفر کشته شدند. داعش مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها