فتوای دربار اردوغان برای ورود نیروهای ترک به ادلب

فتوای دربار اردوغان برای ورود نیروهای ترک به ادلب
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 21:14

مفتی‌های سوری مخالف دولت و وابسته به دولت اردوغان، ورود نیروهای ترکیه به استان ادلب را جایز دانستند.

العالم - سوریه

شماری از مفتی ها و علمای سوری مخالف دولت و وابسته به ترکیه با صدور بیانیه ای، ورود نیروهای ترکیه و شرکت آنها به همراه گروههای مسلح با هدف کنترل بر استان ادلب و پایان دادن به حضور گروههای مسلحی ماننده جبهه النصره و همپیمانانش را جایز دانستند.

"دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان دولت این کشور اعلام کرد شماری از علمای سوری وابسته به دولت آنکارا در ترکیه و همچنین همتایان در داخل سوریه با صدور بیانیه ای، ورود نیروهای ترکیه و شرکت به همراه گروههای مسلح با هدف کنترل بر استان ادلب و پایان دادن به حضور گروههای مسلحی ماننده "هیئت تحریر شام" جبهه النصره و همپیمانانش فتوا داده اند.

یادآور می شود "هیئت تحریر شام" (جبهه النصره سابق) در بیانیه ای اعلام کرد که از طریق چندین منبع، از تحرکات بی سابقه "بقایای گروههای مفسد سابق" برای نفوذ به نوار مرزی و همچنین مناطق تحت کنترل گروههای مسلح در ادلب – در راستای مذاکرات آستانه - اطلاع یافته است.

براساس توافقات به دست آمده در آستانه قرار است میان دولت و مخالفان مسلح آتش بس برقرار شود و طرفین به عملیات علیه گروههای تروریستی (داعش و جبهه النصره) ادامه دهند. در این میان دولت ترکیه تلاش می کند به بهانه مبارزه با گروههای کرد (که آنها را تروریست می نامد) در حال گسترش نفوذ خود در سوریه است.


216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها